ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:47 | مه05 تهران

کره جنوبی از گسترش بازار سرمایه ایران حمایت می کند

تاریخ: 06:33, 26-10-2016.

تهران. چهار شنبه، 26 اکتبر 2016  میلادی برابر با 5 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ناظر ارشد مالی کره جنوبی با اشاره به همکاری مالی پیوسته ایران و کره جنوبی گفت: از توسعه بازارسرمایه ایران حمایت می کنیم.
بنا بر این گزارش، جئونگ ایون بو معاون کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی گفت: همکاری‌ های دوجانبه با ایران برای تامین نیازهای مالی فزاینده این کشور پس از لغو تحریم‌ها، فوریت بیشتری پیدا کرده است.
جئونگ این اظهارات را در نشست با دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، در سئول مطرح کرد هرچند که در مورد جزئیات این همکاری صحبت نکرد.
این گزارش به نقل از روزنامه یونهاپ، حاکی است، از آنجایی که ایران به شدت بر روی زیرساخت‌ ها و توسعه پروژه‌ها فعالیت می کند، کره جنوبی به دنبال فرصت‌ های تجاری در ایران است.
رئیس‌جمهور کره جنوبی در ماه می به تهران سفر کرد و با همتای ایرانی خود دیدار کرد. آمارهای صنعتی نشان می‌دهد که حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال 2015 برابر با 6.1 میلیارد دلار است که از میزان سال 2011 برابر با 17.4 میلیارد دلار کمتر است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: