ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:16 | مه20 تهران

آغاز به کار کارخانه سیمان نرخ بیکاری طبس را 50 درصد کاهش می‌دهد

تاریخ: 15:08, 15-08-2014.


تهران. جمعه، 15  اگوست 2014 میلادی برابر با 24 مرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،
اتمام پروژه سیمان طبس باعث اشتغال مستقیم بیش از 7 هزار کارگر در منطقه به صورت مستقیم خواهد شد که در صورت اتمام نهایی پروژه می‌تواند در ایجاد اشتغال غیر مستقیم  2500  نفر دیگر نیز موثر باشد.
غلامرضا محمدی، دبیر خانه کارگر طبس گفت: مشکلات مالی، آغاز به کار یکی از مهم‌ترین واحد‌های اشتغال‌زای منطقه را متوقف کرده است و فعالیت کارخانه سیمان طبس به عنوان یکی از واحدهای اشتغال زای منطقه، با وجود اتمام ساختمان به علت مشکلاتی که در زمینه دریافت تسهیلات بانکی برای تجهیز ماشین آلات وجود دارد همچنان متوقف شده است.
این فعال کارگری در شهرستان طبس، با بیان اینکه  70 درصد از سهام این کارخانه
از سوی مردم مناطق کارگر نشین طبس خریداری شده است در ادامه تصریح کرد: این واحد به علت مشکلاتی که در زمینه دریافت تسهیلات بانکی دارد همچنان بلاتکلیف مانده است.
محمدی تاکید کرد: تجهیز این پروژه صنعتی باعث کاهش 50 درصدی نرخ بیکاری شهرستان طبس خواهد شد.
او با بیان اینکه هم اکنون 14 میلیارد تومان توسط سهامداران برای احداث کارخانه هزینه شده است، گفت: برای اتمام این پروژه نیاز به 15 میلیارد تومان وام خرید تجهیزات است که این وام به مدت 6 سال بلاتکلیف مانده است.
لازم به یاد آوری است، روز یکشنبه 19 مرداد ماه آقای منافی، مدیرعامل کارخانه سیمان طبس به همراه آقایان سید ماشاء الله شکیبی، رئیس گروه سرمایه‌گذاری فلات ایرانیان و ملاپسندی، مدیرعامل شرکت مشاور پاراف در سانحه هوایی هواپیمای ایران 140 در نزدیک فرودگاه مهرآباد تهران کشته شدند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: