ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:23 | اکتبر05 تهران

ایران و هلند در زمینه آب و محیط زیست همکاری می کنند

تاریخ: 07:23, 24-10-2016.

تهران. دوشنبه، 24 اکتبر 2016 میلادی برابر با 3 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر نیروی ایران از گسترش همکاری دو جانبه ایران و هلند در زمینه آب و محیط زیست خبر داد.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، حمید چیت‌چیان از گسترش همکاری دو جانبه ایران و هلند در زمینه آب و محیط زیست خبر داد و گفت: مدیریت منابع آب و ارتباط این حوزه با موضوع مصرف انرژی یکی از زمینه‌های مورد بحث دو هیئت در این دیدار بود.
وی در حاشیه دیدار با وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند افزود: از مدت‌ها قبل مکاتبات بسیاری بین دو وزارتخانه وجود داشت که این مکاتبات و مذاکرات منجر به تدوین یک تفاهم‌نامه شد.
وی افزود: در این مکاتبات به‌صورت عمده به مسائل مربوط به آب پرداخته شد، چرا که کشور هلند به دلیل مواجهه با معضل سیلاب و هجوم آب، تجربه‌های خوب و ارزشمندی در زمینه مدیریت منابع آب دارد و فناوری‌های آبی در این کشور بسیار توسعه یافته است.
وزیر نیرو با بیان اینکه ما در این تفاهم‌نامه سه نوع همکاری را پیشنهاد کردیم، گفت: همکاری بین دو دولت، همکاری بین شرکت‌های تجاری دو طرف و همکاری بین مؤسسات و مراکز تحقیقاتی و آموزشی ایران و هلند با تمرکز بر مسائل مربوط به آب و محیط زیست بررسی شد.
وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته حدود 3 هزار نفر از کارشناسان ایرانی در مؤسسات آموزشی هلند در زمینه مدیریت و فرآوری آب آموزش‌های لازم را دیده‌اند.
وزیر نیرو از انعقاد قرارداد احداث یک نیروگاه خورشیدی ازجانب یک شرکت هلندی در حاشیه این دیدار خبر داد و گفت: یک شرکت هلندی تمایل به سرمایه‌گذاری در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی دارد که قرارداد این نیروگاه امروز امضا و کار اجرایی آن شروع شد.
وی خاطر نشان کرد: ایران و هلند از گذشته دارای همکاری طولانی‌مدت بودند که از این پس امیدواریم همکاری‌های مؤثر و مفیدی برای دو کشور صورت گیرد.
در ادامه نیز ملانی شولتز فان هیگن، وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند گفت:  امروز زمینه‌های همکاری ممکن و محتمل بین ایران و هلند در زمینه مدیریت منابع آبی بررسی شد و تمرکز ویژه‌ای بر مسائل مدیریت منابع آب و رابطه آن با انرژی انجام شد.
وی با اشاره به موضوع کمبود آب در ایران، تصریح کرد: در این جلسه نیز مباحث و ضرورت بازچرخانی آب و همچنین مدیریت سیلاب، مدیریت آب‌های بین حوضه ای و کمبود آب بررسی شد.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه در زمینه‌های مختلفی همچون تبادل دانش، همکاری شرکت‌های ایرانی و هلندی با یکدیگر، دو دولت و مدیریت یکپارچه بحث و تبادل‌نظر شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: