عبدالله عبدالله از روابط افغانستان با ایران حمایت کرد

تاریخ: 11:12, 24-10-2016.

تهران. دوشنبه، 24 اکتبر 2016 میلادی برابر با 3 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس اجرایی افغانستان تاکید کرد گسترش روابط این کشور با ایران به ضرر هیچ کشوری نیست.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون العربیه، عبدالله عبدالله در پاسخ به این سئوال که آیا به دنبال گسترش روابط با ایران از طریق شعار مبارزه با داعش هستید؟ گفت: مسئله گشایش در برابر یک کشور ضد کشور دیگر مطرح نیست، مسئله خطر داعش برای همه است. ما در افغانستان با خطر القاعده هم روبرو هستیم و نیز با خطر گروه های تروریستی منطقه ای مقابله می کنیم. نمی توان گفت مبارزه با داعش به نفع یک کشور و به ضرر کشور دیگر است.
عبدالله عبدالله در پاسخ به این سئوال که روابط افغانستان با روسیه و ایران از یک سو و آمریکا از سوی دیگر را چگونه سازماندهی می کنید؟ افزود: روابط بین بعضی کشورها بحث برانگیز است. اما ما از هر کسی که از ثبات افغانستان و توسعه اقتصاد آن حمایت کند، استقبال می کنیم. در کنفرانس بروکسل، بسیاری از کشورها حمایت خود را از افغانستان اعلام کردند و ما از آن استقبال کردیم. افغانستان متحمل رنج های بسیاری شده است و اکنون به حمایت نیاز دارد. امیدواریم روابط پرتنش بین بعضی کشورها تاثیری بر تمایل آنها برای کمک کردن به افغانستان نداشته باشد. زیرا خطر در افغانستان جدی و تهدیدی برای منطقه است. در زمان حضور القاعده در افغانستان، فقط ملت افغانستان نبود که از آن رنج می برد. هر چند که ملت افغانستان متحمل بیشترین زیان ها شد و بزرگترین دلیل در این باره ترور احمد شاه مسعود است که نخستین قربانی القاعده بود و ترور او دو روز پیش از حوادث یازدهم سپتامبر صورت گرفت. گروه های تروریستی نمی خواهند هیچ کشوری در صلح زندگی کند. به همین علت باید همه برای مبارزه با آنها همکاری کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: