دیدار ظریف با کمیسیونر صنعت و کارآفرینی اتحادیه اروپا

تاریخ: 06:23, 19-10-2016.

تهران. چهار شنبه، 19 اکتبر 2016  میلادی برابر با 28 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران بعد از ظهر روز گذشته با خانم "الیزابیتا بین کوفسکا" کمیسیونر صنعت و کارآفرینی اتحادیه اروپایی که در ایران بسر می برد دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، وزیر امور خارجه ایران در این دیدار ضمن اشاره به حوزه های متنوعی که برای همکاری میان بخش های خصوصی و دولتی ایران و اتحادیه اروپایی وجود دارد تاکید کرد موانع گسترش روابط بین طرفین باید رفع شوند و نقش اتحادیه در استفاده از فضای پس از رفع تحریم ها بسیار مهم است.
وی افزود: اتحادیه اروپا نباید تحت تاثیر اقدامات دیگر کشورها و قدرت ها در همکاری با ایران قرار بگیرد.
خانم "الیزابیتا بین کوفسکا" کمیسیونر صنعت و کارآفرینی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار بر گسترش همکاری های این اتحادیه و ایران در حوزه ها و زمینه های مختلف تاکید کرد. وی با اشاره به افزایش تمایل شهروندان اروپایی برای سفر به ایران، گردشگری را یکی از مستعدترین حوزه های همکاری بین ایران و این اتحادیه دانست.
وی همچنین اظهار داشت: به دنبال مشارکت و چشم انداز بلند مدت در کار با ایران هستیم و معتقدیم که زمینه های تحقق این مشارکت هرچه سریع تر باید فراهم شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: