ناوگروه نیروی دریایی روسیه وارد ایران شد

تاریخ: 10:16, 19-10-2016.

تهران. چهار شنبه، 19 اکتبر 2016  میلادی برابر با 28 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی روسیه  وارد بندر انزلی در شمال ایران شد.
بنا بر این گزارش، مدت استقرار این ناوگروه که متشکل از سه ناو است، در منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سه روز است.
فرمانده ناو گروه روسی در انزلی گفت: روابط بین دولت ها و نیروی های دریایی کشورهای حوزه خزر دوستانه است اما باید نزدیک تر شود و از حضور بیگانگان در این دریا جلوگیری شود.
ناخدا یکم سرگئی الکساندروویچ بابسکف افزود: برای دیدار دوستانه، تبادل تجربه و آشنایی با امکانات نیروی دریایی ارتش ایران به انزلی سفر کرده ایم.
وی گفت: در تلاش هستیم در این سفر سطح دوستی ها و مناسبات ایران و روسیه را ارتقا دهیم و توانمندی های خود را معرفی کنیم.
فرمانده ناو گروه صلح و دوستی روسی افزود:‌ قبل از آمدن به ایران به آذربایجان رفتیم و پس از ایران هم به قزاقستان سفر خواهیم کرد.
ناخدا یکم سرگئی الکساندروویچ بابسکف با تاکید بر گسترش صلح و دوستی در کشورهای حوزه دریای خزر گفت: سفر ناوگروه های این کشورها باعث افزایش روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شود.
فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  گفت: هدف از این رفت و آمدها ارتقای سطح مناسبات بین کشورهای دریای خزر است.
امیر دریادار افشین رضایی حداد  افزود: تامین امنیت خزر برای همه کشورهای حاشیه این دریا مهم و لازم است.
وی گفت: تلاش می کنیم با کمک نیروی های دریایی کشورهای حوزه خزر امنیت این دریا ارتقا یابد.
ناوگروه  صلح و دوستی شامل ناو موشک انداز تاتارستان،  و 2 ناوچه موشکی گرادسویاژسک وابسته به حوزه نظامی فدرال جنوب روسیه است.
دیدار با مقامات سیاسی و نظامی گیلان و بازدید از توانمندی ها و امکانات منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برنامه های سفر این ناوگروه است.
پیش از این در سال های 1386، 1393 و 1394 ، 3 ناوگروه نیروی دریایی روسیه  به بندر انزلی سفر کرده بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: