ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:10 | جولای03 تهران

تشکیل کارگروه مشترک همکاری فناوری بین ایران و لوکزامبورگ

تاریخ: 03:07, 18-10-2016.

تهران. سه شنبه، 18 اکتبر 2016  میلادی برابر با 27 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یک کارگروه مشترک بین ایران و لوکزامبورگ تشکیل می شود تا همکاری‌های میان دو کشور در حوزه فناوری را پیگیری کند.
بنا بر این گزارش، به نقل از مرکز روابط عمومی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران، روز گذشته هیاتی لوکزامبورگی به ریاست اتین اشنایدر، معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لوکزامبورگ با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران دیدار کرد.
ستاری در این دیدار گفت: دوره جدیدی از اقتصاد در ایران آغاز شده که مبنای آن دانش، نیروی انسانی، فکر و اندیشه است.
وی افزود: در ایران فضای خوبی برای فعالیت های اقتصادی وجود دارد و با برداشته شدن تحریم ها و تسهیل شدن تعاملات بانکی قطعاً شرایط و فضای کار اقتصادی در ایران بازتر شده است.
ستاری تصریح کرد: معاونت علمی برای نهادینه کردن اقتصاد دانش بنیان که مقوله ای نو در اقتصاد کشور است تلاش می کند و در این زمینه آماده توسعه همکاری‌های بین‌المللی است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران با ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک بین ایران و لوکزامبورگ گفت: باید یک کارگروه مشترکی بین دو کشور تشکیل شود تا همکاری های دو جانبه را به صورت مستمر پیگیری کند.
ستاری تاکید کرد: ایران در زمینهآی سی تی، رشد بسیار سریعی داشته و در این زمینه آماده همکاری با دیگر کشورهاست.
وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی آماده همکاری با لوکزامبورگ است گفت: پیشنهاد می کنم صندوقی مشترک بین ایران و لوکزامبورگ تشکیل شود تا مباحث مربوط به استارتاپ ها و شرکت های مشترک در این صندوق پیگیری شود.
در ادامه این نشست، اتین اشنایدر معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لوکزامبورگ گفت: لوکزامبورگ علاقه بسیاری به همکاری با ایران دارد و در حال حاضر 80 نفر از تجار لوکزامبورگی با ایران تعاملات اقتصادی دارند که خواهان گسترده شدن این روابط هستیم.
وی افزود: باتوجه به جایگاه خوب کشور لوکزامبورگ در اروپا و وجود زیرساخت های مناسب اقتصادی، این شهر آمادگی دارد در حوزه های مختلفی مانند بایوفناوری، پارک های علم و فناوری، آی سی تی، فضایی و فناوری‌های مالی با ایران همکاری کند.
معاون نخست وزیر لوکزامبورگ با بیان اینکه سه محور برای همکاری دوجانبه وجود دارد، گفت: این محورها شامل همکاری های دانشگاهی و تحقیقاتی، سرمایه‌گذاری مشترک و سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز می شود.
برای تشکیل کارگروه مشترک از طرف هیات لوکزامبورگی، دانیل داکروز مسئول بخش سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی و از طرف ایران علی‌مرتضی بی‌رنگ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معرفی شدند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: