ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:53 | جولای03 تهران

ایران خواستار گسترش همکاری در حوزه ارتباطات با جمهورى آذربایجان شد

تاریخ: 04:41, 18-10-2016.

تهران. سه شنبه، 18 اکتبر 2016  میلادی برابر با 27 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر ارتباطات ایران در دیدار با وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان گسترش همکاری هاى فضایی، آی تی، پستی، پست بانک، تجارت الکترونیک و امنیت سایبری را ضروری برشمرد و خواستار عملیاتی شدن آنها توسط کمیته مشترک بین دو کشور شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، در این دیدار محمود واعظی پس از دیدار با رامین قلى زاده افزود: کارهاى دو جانبه با سرعت درحال پیشرفت است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه ما برای گسترش روابط دو کشور اشتراکات فراوان بین دو کشور است، گفت: محدودیتی برای گسترش روابط نداریم.
وزیر ارتباطات  به حضور سفیر جدید ایران در باکو اشاره کرد و افزود:‌ امیدواریم  با ایجاد کمیته مشترک میان دوکشور، سرعت انجام کارها بیشتر شود.
واعظی به سه تفاهم نامه پستی، آی سی تی و امنیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: از همه همکاران خود می خواهم تلاش کنند مفاد این سه تفاهم نامه عملیاتی شود.
وزیر ارتباطات ایران موضوع تجارت الکترونیک بین دو کشور را ضروری بر شمرد و گفت: لازم است تلاش کنیم همه کسانی که در خطوط مرزی دو کشور زندگی و فعالیت دارند از نظر رومینگ تداخل نداشته باشند.
واعظی بر موضوع تجارت الکترونیک و همکاری های دوجانبه و یا چند جانبه تاکید کرد و افزود: در رابطه با راه اندازی پست خرید الکترونیکی در گذشته باهم صحبت کرده ایم و شروع کار می تواند یک سایت مشترک باشد تا کالاهای ایرانی و آذربایجانی با مکانیزمی در اختیار دو کشور قرار گیرد و آرام آرام تعداد کشورها را گسترش دهیم.
وی به همکاری ایران، آذربایجان و روسیه اشاره کرد و گفت : شرکت های دانش بنیان و خصوصی دو کشور می توانند با هم همکاری های گسترده ای‌ را آغاز کنند.
واعظی افزود:‌ با توجه به اهمیت تجارت الکترونیک، پست بانک می تواند در خدمت این امر  قرار گیرد؛ حتی اگر شرکت های  آی سی تی در ایران و آذربایجان بخواهند معاملاتی داشته باشند؛ پست بانک می تواند خط اعتباری آن ها را فراهم کند همچنین پست بانک با بانک دیگری که شما معرفی می کنید می تواند روابط کارگزاری بر قرار کند .
وی همچنین به روابط دو کشور در حوزه ماهواره سنجش از راه دور اشاره کرد و گفت:‌ برای همکاری بیشتر می توانیم بعداً مذاکراتی داشته باشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: