ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:32 | مه19 تهران

ایران پنجاه میدان نفت و گاز خود را به مناقصه بین‌المللی می‌گذارد

تاریخ: 05:38, 18-10-2016.

تهران. سه شنبه، 18 اکتبر 2016  میلادی برابر با 27 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد 50 میدان نفت و گاز را به مناقصه کاران بین المللی پیشنهاد کرده است.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اولین بار است که از زمان توافق هسته ای تاریخی ماه گذشته، ایران با قدرت های جهانی چنین کاری انجام می شود.
همچنین روز دوشنبه معاون وزیر نفت ایران از توافق مقدماتی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک ) برای محدود کردن تولید بین 5/32 تا 33 میلیون بشکه در روز استقبال کرد. این توافق در اواخر ماه سپتامبر با هدف کاهش مازاد جهانی نفت که بیش از دو سال است قیمت های این ماده را تحت تاثیر قرار داده است حاصل شد.
امیر حسین زمانی نیا به خبرنگاران در تهران گفت: این توافق گامی کوچک اما در جهت درست بود.
ایران از زمان رهایی از تحریم های بین المللی اعمال شده بر این کشور به علت برنامه هسته ای اش در اوائل امسال در تلاش بوده است تا صنعت نفت خود را احیا کند. این کشور با تولید روزانه 85/3 میلیون بشکه پیشتر گفته بود که فقط زمانی که تولیدش به چهار میلیون بشکه در روز یعنی سطح پیش از دوره تحریم ها برسد تثبیت تولید را بررسی خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: