ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:13 | مه19 تهران

کمیسیونر اتحادیه اروپا با نعمت زاده در تهران دیدار کرد

تاریخ: 08:23, 18-10-2016.

تهران. سه شنبه، 18 اکتبر 2016  میلادی برابر با 27 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با خانم الیزابت بن کوفسکا و هیئت همراه تجاری از اتحادیه اروپا دیدار کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از شاتا، محمد رضا نعمت زاده در این دیدار با بیان اینکه موانع سیاسی بین دو طرف برداشته شده ولی متاسفانه هنوز در بخش اقتصادی، تجاری و بانک‌ها مشکلاتی وجود دارد افزود: اگر مشکلات سیستم بانکی مرتفع گردد، فرآیند تجارت هر دو طرف تسهیل خواهد شد که امیدواریم این جلسات به بهبود این شرایط کمک کند.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد از صنعت کشور را شرکت‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند و علاقه‌مندیم این شرکت‌ها به سمت بین‌المللی شدن گام بردارند تصریح کرد: این شرکت ها باید با بازارهای بین‌المللی ارتباط بگیرند و با قوانین، فناوری و بازاریابی بین‌المللی آشنا شوند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: شرکت‌های ایرانی علاقه‌مند به همکاری با اروپایی‌ها و شرکت‌های خارجی هستند.
وی از تمایل ایران برای افزایش صادرات و تجارت‌ با اروپا خبر داد و گفت: ایران از لحاظ انرژی، جغرافیا، بنادر و بخش های مهم دیگر دارای ظرفیت های خوبی است و باید همکاری بلندمدت راهبردی با اتحادیه اروپا داشته باشیم.
الیزابت بن کوفسکا اشاره و تصریح کرد: به دنبال همکاری بلندمدت با ایران هستیم به ویژه گسترش روابط بخش‌های خصوصی دو طرف هستیم.
وی با بیان اینکه علاقه مندیم تا راجع به استانداردها، قوانین همکاری و مبادله بازار طرفین بدانیم و اولویت‌ها و نیازها را بشناسیم گفت: باید دو کارگروه تشکیل دهیم که مسئولیت یکی رسیدگی برای حل موانع بانکی و دیگری در خصوص ارزیابی کردن حقوق مالکیت معنوی باشد.
بن کوفسکا افزود: برای عضویت ایران در دبلیو تی او، تلاش می کنیم.
کمیسیونر بازار داخلی، صنعت، کارآفرینی و شرکت‌های اتحادیه اروپا افزود: همچنین ما می توانیم تجارب‌مان را در زمینه رشد شرکت‌های نوپا با شما به اشتراک بگذاریم و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بسیار موقعیت خوبی برای دو طرف به شمار می آید.
در این نشست، از ایران دعوت شد تا به عضویت اتاق بازرگانی اروپا که شامل هزار و 700 اتاق منطقه‌ای است درآید و دفتری در بروکسل افتتاح کند تا در خصوص بخش های کشاورزی، شرکت‌های کوچک و متوسط و سیستم بانکی مذاکرات جدی‌تری صورت گیرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: