ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:43 | جولای03 تهران

ایران در بازار گاز اروپا با روسیه رقابت نمی کند

تاریخ: 07:23, 17-10-2016.

تهران. دوشنبه، 17 اکتبر 2016 میلادی برابر با 26 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به بازار اروپا از طریق ال ان جی برنامه ریزی کرده و در این حوزه هدفی برای رقابت و جایگزینی با روسیه ندارد.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت ایران، حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: یکی از اهداف راهبردی کشور، صادرات است.
وی یادآور شد: ایران هم اکنون یک درصد از تجارت جهانی گاز را در اختیار دارد و این میزان باید به 10 درصد افزایش یابد.
عراقی ادامه داد: ایران در دراز مدت می تواند با کشورهای زیادی تعامل داشته باشد و از طریق ال ان جی به بازار اروپا دست یابد.
معاون وزیر نفت با بیان این که بازار اروپا، بازاری نیست که بتوانیم با روسیه رقابت کنیم، گفت: ما جایگزین روسیه نمی شویم و هدفی هم در این زمینه نداریم.
به گفته وی، ایران بازار خود را دارد و همسایه های ما به گاز نیاز دارند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: با توجه به وجود بزرگترین مخزن گاز دنیا، ایران ظرفیت بالایی در تامین گاز همسایه های خود دارد و مسائلی از جمله قیمت، امکانات سیاسی و فنی باید به مرور حل شود.
وی اعلام کرد: برداشت من این است که ایران تنها کشور منطقه است که این توان را دارد که گاز همسایه ها را تامین کند و از سوی دیگر، همسایه های ما نیز به این گاز نیاز دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: