ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:39 | مه21 تهران

حضور ناوهای ایران برای برقراری امنیت در خلیج عدن

تاریخ: 05:42, 14-10-2016.

تهران. جمعه ، 14 اکتبر 2016  میلادی برابر با 23 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران: ماموریت همه ناوگروه های ارتش، برقراری امنیت کشتی های نفتکش و تجاری کشورمان است که از منطقه خلیج عدن عبور می کنند.
بنا بر این گزارش، امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفتگو با خبرنگاران افزود: طبق معمول، ناو گروه 44 نیروی دریایی راهبردی ارتش شامل ناوشکن الوند و ناو بوشهر منطقه را به مقصد خلیج عدن برای برقراری امنیت کشتی های نفتکش و تجاری کشور ترک کردند.
وی گفت: پس از انجام این ماموریت این ناو گروه به سمت سواحل سومالی و تانزانیا حرکت می کند و در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی پس از بازدید از تانزانیا به سوی آفریقای جنوبی عزیمت خواهد کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در برخی از خبرها عنوان شده که ناوهای جنگی ایران به سوی سواحل یمن عزیمت کردند البته این خبر معنا و مفهوم دیگری دارد زیرا یکی از سواحل خلیج عدن، یمن است .
امیر دریادار سیاری ادامه داد: خلیج عدن نقطه ای است که ناوگروه های ما برای برقراری امنیت به آنجا عزیمت می کنند و خیلی واضح است که این ناو گروه نیز مانند دیگر ناو گروه ها در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ برای برقراری امنیت کشتی ها حضور داشته باشد.
وی افزود: ماموریت ناو گروه 44 درصورت سفر به آفریقای جنوبی سه ماه زمان نیاز دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: