ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:55 | مه17 تهران

ایران از نروژ برای سرمایه‌گذاری در صنایع دریایی دعوت کرد

تاریخ: 06:40, 14-10-2016.

تهران. جمعه ، 14 اکتبر 2016  میلادی برابر با 23 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خواهان انتقال دانش و تجربیات نروژ در زمینه‌های کشتی‌سازی، ارتقا و تعمیر یدک‌کش‌ها به ایران شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج در دیدار با "روی آنجلویک" با تاکید بر اهمیت و ضرورت احیاء و توسعه فعالیت‌های مشترک دو کشور، اظهار داشت: گسترش مناسبات و همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی ایران و نروژ باید با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی و رقابتی دو کشور شکل گیرد.
وی افزود: البته بدون روابط موثر بانکی و بیمه‌ای، امکان تعاملات اقتصادی میسر نمی‌شود و لازم است مسئولان دو کشور به رفع این مشکلات اهتمام داشته باشند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ایران و نروژ به خوبی می‌توانند از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌برداری کنند، گفت: شرکت‌های ایرانی تمایل به همکاری با شرکت‌های نروژی در زمینه‌ توسعه تجارت و صادرات، تقویت بنگاه‌ها و سرمایه‌گذاری بلندمدت دارند.
خسروتاج با اشاره به توانمندی‌های نروژ در حوزه نفت و گاز، کشتی‌سازی، آبزیان و پرورش ماهی خواستار همکاری‌های مشترک در این زمینه‌ها و انتقال دانش و تجربیات فنی این کشور به ایران شد.
وی همچنین با تحسین توانمندی‌های نروژ در زمینه‌های فناوری‌های پاک و اقتصاد سبز، خاطرنشان کرد: نروژ می‌تواند در حوزه‌های محیط زیست، جنگلداری و بهره‌وری در استفاده از انرژی همکاری خوبی را با ایران شروع کند.
قائم ‌مقام وزیر صنعت نیروی جوان و تحصیل کرده، امکان دسترسی به بازار کشورهای منطقه، دسترسی به انرژی ارزان و... را از ظرفیت‌های همکاری مشترک با ایران برشمرد و اظهار داشت: ایران از سرمایه‌گذاری شرکت‌های نروژی در زمینه‌های تخصصی استقبال می‌کند.
وی افزود: برای پیشبرد هرچه بیشتر روابط تهران و اسلو آمادگی اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری دو جانبه را داریم، ضمن اینکه در زمینه آبزی‌پروری و پرورش صنعتی ماهی نیز فضای همکاری دو کشور فراهم است.
روی آنجلویک، قائم مقام وزیر شیلات و امور سواحل نروژ هم در این جلسه خواهان گسترش روابط با ایران به خصوص در فضای پسابرجام شد.
وی با اشاره به توانمندی‌های کشورش در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشمی، گفت:  گذشته از منابع فسیلی، نروژ اندوخته وسیعی از سرمایه‌های دریایی و آبزی‌پروری دارد.
قائم‌مقام وزیر شیلات نروژ همچنین با بیان اینکه کشور متبوعش به اتکای دانش در بخش انرژی و نفت و گاز به آینده چشم دوخته است، افزود: در جهت همین چشم‌انداز می‌خواهیم روابط تجاری‌مان را با ایران گسترش دهیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: