ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:45 | مه21 تهران

روسیه، ایران و حزب الله متحدان سوریه در مبارزه با تروریسم

تاریخ: 08:36, 14-10-2016.

تهران. جمعه ، 14 اکتبر 2016  میلادی برابر با 23 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اسد از روسیه، ایران و حزب الله به عنوان متحدان دائمی نام برد و حضور آنها در سوریه را  بر پایه و اساس قانونی سوریه اعلام کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه کومسومولسکایا پراود،  که امروز منتشر شد اعلام کرد: روسیه، ایران و جنبش حزب الله متحدان اصلی سوریه در مبارزه علیه تروریست های داعش هستند.
اسد گفت: روسیه، ایران و حزب الله متحدانی دائمی هستند و آنها بر پایه و اساسی قانونی اینجا حضور دارند. آنها علیه تروریست ها مبارزه می کنند اما کشورهایی دیگر نیز هستند که با هدف حمایت و پشتیبانی از تروریست ها مداخله می کنند.
وی افزود: مسئله اصلی اکنون تعداد طرف های دخیل در مناقشه سوریه نیست بلکه مسئله اصلی منبع و منشاء حمایت روزانه از تروریست هاست.
وی گفت: بازپس گیری شهر حلب از تروریست ها به ارتش سوریه کمک خواهد کرد تا آنها را وادار کنند به ترکیه بازگردند.
وی افزود: شما باید این منطقه را پاکسازی و تروریست ها را وادار کنید به ترکیه، جایی که آنها از آنجا آمده اند، بازگردند یا آنها را بکشید. هیچ راه دیگری وجود ندارد.
اسد تاکید کرد: حلب نقطه بسیار مهمی برای انجام دادن این کار است.
وی همچنین تصریح کرد: اقدامات ترکیه در سوریه به مثابه تجاوز و مغایر با حقوق بین الملل است.
رئیس جمهور سوریه افزود: جنگ در سوریه اکنون به کشمکش بین روسیه و غرب تبدیل شده است.
بشار اسد گفت: به کمک مشارکت نظامی روسیه، تروریست ها در سوریه بسیاری از مناطقی را که به اشغال خودشان درآورده بودند از دست داده اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: