ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:26 | جولای03 تهران

ذخیره خون ایران افزایش یافت

تاریخ: 04:01, 13-10-2016.

تهران. پنج شنبه، 13 اکتبر 2016  میلادی برابر با 22 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: 3 سال قبل ذخیره خون 1.2 روز بود اما الان نزدیک به 7 روز افزایش پیدا کرده است.
بنا بر این گزارش، دکتر سیدحسین قاضی زاده هاشمی روز گذشته در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران، ضمن قدردانی از مردم و مسئولان سازمان انتقال خون افزود: مراجعات مردم عزیز به مراکز انتقال خون شگفت انگیز است، از این بابت از همه مردم تشکر می کنیم که در این کار خیرخواهانه مشارکت دارند.
وی تصریح کرد: نذر اهدای خون هم که ابتکار دوستان طی دو سال گذشته بوده، به شدت مورد استقبال مردم واقع شده است و مردم می توانند به صورت اینترنتی از طریق ثبت نام هم اهدای خون کنند و در سراسر استان ها استقبال خوبی شده است.
قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: روز تاسوعا سه برابر روزهای معمولی مراجعه به مراکز انتقال خون داشته ایم و برای روزعاشورا هم چنین رویه ای را پیش بینی می کنیم.
وی بااشاره به ضرورت حفظ استانداردها در فرایند انتقال خون گفت: استانداردهای سازمان انتقال خون سال به سال مطابق با استانداردهای بین المللی و سازمان بهداشت جهانی ارتقا پیدا می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: