ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:02 | مه15 تهران

ایران نخستین نیروگاه ژئوترمال خاورمیانه تا یک سال دیگر وارد مدار می کند

تاریخ: 08:55, 10-10-2016.

تهران. دوشنبه، 10 اکتبر 2016 میلادی برابر با 19 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، برق تولیدی نخستین نیروگاه زمین گرمایی ایران در مشگین شهر تا نیمه دوم سال 96 وارد مدار می شود.
بنا بر این گزارش، حمید چیت چیان در بازدید از محل احداث نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر با بیان اینکه خوشبختانه با همت کارشناسان این مرز و بوم دانش حفرچاه های ژئوترمال در ایران بومی سازی شده است، گفت: در حال حاضر ایران برای حفر چاه ژئوترمال از وجود کارشناسان خارجی از جمله کارشناسان کشورها ی ایسلند، نیوزلند، فیلیپین وسایر کشورهای دارای این فناوری بی نیاز شده است.
وی افزود: با پایان عملیات حفاری 11حلقه چاه ژئوترمال در ارتفاعات سبلان و رضایت بخش بودن نتایج حاصله بزودی عملیات نصب توربین در سایت (دی) این نیروگاه آغاز می شود.
وزیر نیروی ایران با بیان اینکه مهمترین بخش نیروگاه ژئوترمال حفر چاه های مورد نیاز است، گفت: توربین و ژنراتور مورد نیاز نیز از کشور ایتالیا خریداری شده وتا دو ماه آینده به کشور حمل خواهد شد.
چیت چیان با اشاره به محاسن نیروگاه های ژئوترمال گفت: عدم نیاز این نیروگاه به هرگونه سوخت و نداشتن آلایندگی از ویژگی های نیروگاه ژئوترمال است.
وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این نیروگاه زمینه ایجاد سایر صنایع جانبی مرتبط با بخار داخل زمین از جمله شهرک های گلخانه ای، مزارع پرورش ماهی وشهرک های گردشگری در شهرستان مشگین شهر فراهم شود.
نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر به عنوان نخستین نیروگاه ژئوترمال خاورمیانه در ارتفاع سه هزار متری کوهستان سبلان احداث می شود.
این نیروگاه در صورت تکمیل شدن قابلیت تولید 55 مگاوات انرژی برق با استفاده از حرارت داخل زمین را دارد.
مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: