ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:51 | سپتامبر22 تهران

ترکیه خواستار کمک ایران، روسیه و آمریکا در سوریه شد

تاریخ: 03:58, 07-10-2016.

تهران. جمعه ، 7 اکتبر 2016  میلادی برابر با 16 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخست وزیر ترکیه خواستار ایفای نقش ایران، روسیه و آمریکا برای بازگشت زندگی به سوریه شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، بینعالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه در سخنرانی خود در حضور اعضای اتاق صنایع بازرگانی ترکیه در آنکارا گفت: از روسیه، آمریکا و ایران انتظار داریم تا در راه بازگشت زندگی به سوریه ایفای نقش کنند.  ما تلاش می کنیم زندگی طبیعی به سوریه بازگردد و امیدواریم سراسر این کشور از سازمان های تروریستی پاکسازی شود. برای نابود کردن حدود هزار تروریست تلاش کردیم و پس از آن بسیاری از سوری ها توانستند به سرزمین خود بازگردند و تحصیل در مدارس این مناطق از سر گرفته شد.
ییلدریم افزود: عراق هر چه می خواهد بگوید، حضور نیروهای ترکیه در آنجا برای مبارزه با داعش و جلوگیری از تغییر ترکیب جمعیتی این منطقه با توسل به زور، ادامه پیدا خواهد کرد.
ییلدریم درباره عراق افزود: درخصوص حضور در عملیات آزادسازی موصل با آمریکا و ایران گفتگو  می کنیم.
وی اضافه کرد گفت: ما سیصد و پنجاه کیلومتر مرز مشترک با عراق داریم و دولت های مرکزی در این کشور در سی تا سی و پنج سال گذشته اقدامی در برابر حضور تروریست های حزب کارگران کردستان در خاک عراق صورت نداده اند.
ییلدریم درباره حضور نظامیان ترکیه ای در شمال عراق گفت: هدف ما آن است که فاجعه انسانی جدیدی در عراق رخ ندهد و خون های بیشتری ریخته نشود. دولت عراق هر چه می خواهد بگوید، حضور نیروهای ترکیه ای در آنجا برای مبارزه با داعش و جلوگیری از تغییر ترکیب جمعیتی این منطقه با توسل به زور، ادامه پیدا خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: