ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:00 | سپتامبر22 تهران

ایران عضو شورای اداری اتحادیه جهانی پست شد

تاریخ: 06:49, 07-10-2016.

تهران. جمعه ، 7 اکتبر 2016  میلادی برابر با 16 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرعامل شرکت پست ایران گفت: در انتخابات شورای اداری اتحادیه جهانی پست، جمهوری اسلامی ایران از میان 51 کشور توانست به عنوان عضو این شورا انتخاب شود.
بنا بر این گزارش، حسین مهری در گفتگوی با خبرنگاران افزود: شورای اداری اتحادیه جهانی پست، مهمترین نهاد اتحادیه است که 40 عضو آن در جریان هر کنگره انتخاب می شوند.
وی تاکید کرد: حضور فعال هیئت ایرانی و شرکت محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در این کنگره، در رایزنی برای عضویت در این شورا تعیین کننده بود.
مهری همچنین گفت: ترکیه به عنوان کشور میزبان برگزار کننده کنگره، به سمت رئیس این شورا برای یک دوره چهار ساله انتخاب شده است.
مدیرعامل پست ایران افزود: در این انتخابات بشارحسین و پاسکال کلیواز مجدداً به عنوان دبیرکل و معاون دبیرکل در مقام خود ابقاء شدند.
بیست و ششمین کنگره پستی جهانی از 20 سپتامبر گذشته کار خود را با مشارکت 192  کشور و حضور بیش از 2500 نماینده از سراسر جهان شروع کرده است.
مجمع عمومی کنگره روز دوشنبه و نشست وزیران روز سه شنبه برگزار شد، تا انتخابات برای دوره جدید مدیریت در اتحادیه جهانی پست انجام شود.
اتحادیه جهانی پست به عنوان یک سازمان میان دولت ها در سال 1874 به منظور پاسخگویی به نیازهای رو به رشد ناشی از توسعه روابط بین المللی و تسهیل در روند گردش مرسولات پستی تأسیس شد .
تاکنون بیست و شش کنگره برگزار شده است و در حال حاضر 192 کشور عضو این اتحادیه هستند.
اهم وظایف این شورا عبارتند از، نظارت بر کلیه فعالیت های اتحادیه بین دو کنگره؛ مطالعه و بررسی مسایل مربوط به خط‏ مشی های دولتی در زمینه موضوعات پستی؛ بررسی و تصویب هرگونه اقدام ضروری برای حفظ و تقویت کیفیت سرویس پستی بین المللی و نوسازی آن در چهارچوب صلاحیت‏های شورا؛ ارتقا، هماهنگی و نظارت بر کمک‏های فنی پستی در چارچوب همکاری‏های فنی بین‏المللی؛ تضمین نظارت بر فعالیت دفتر بین‏الملل؛ تصویب نظامنامه کارکنان و شرایط خدمت کارمندان انتخاب شده؛ تصویب گزارش دوسالانه و گزارش عملکرد مالی تنظیمی توسط دفتر بین الملل؛ ارایه موضوعات مطالعاتی برای بررسی به شورای عملیات پستی؛ تعیین کشور میزبان کنگره بعدی؛ بررسی و تصویب بودجه و حساب‏های سالیانه اتحادیه؛ تصویب آیین‏نامه مالی اتحادیه؛ تصویب قوانین و مقررات حاکم بر صندوق‏های ذخیره، ویژه و کمک‏های داوطلبانه.

به اشتراک گذاشتن اخبار: