ایران و آلمان توافق نامه همکاری در زمینه های مختلف محیط زیست امضا کردند

تاریخ: 04:16, 06-10-2016.

تهران. پنج شنبه، 6 اکتبر 2016  میلادی برابر با 15 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران و  وزیر محیط زیست و امور امنیت هسته ای آلمان دیدار و گفتگو کردند.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، در دیدار روز گذشته خانم ابتکار و خانم هندریکس، دو طرف با امضای توافق نامه ای ایران و آلمان در زمینه های مختلف زیست محیطی همکاری خواهند کرد.
همکاری در زمینه  طبیعت و منابع طبیعی به ویژه حفظ تنوع زیستی، مدیریت نگهداری از پارک های ملی و مناطق حفاظت شده و ذخایرتنوع زیستی، حفاظت از جو زمین از طریق مقابله با تغییرات آب و هوایی و حفاظت از محیط زیست مناطق شهری از جمله بندهای این توافق نامه است.
دو طرف همچنین در زمینه مدیریت آب و حفاظت از منابع آب اشامیدنی، مدیریت آلودگی ای و خاک و ترویج فناوری های نوآورانه و پایدار سازگار محیط زیست ار جمله حمایت از فناوری های نو دو زمینه مدیریت دریا همکاری  خواهند کرد.
بر اساس توافق ابتکار و  هندریکس،  دو طرف کارشناسان خود را به منظور اموزش و ظرفیت سازی مبادله و در زمینه های محیط زیست برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت طراحی خواهند کرد.
ترویج بهترین فناوری های در دسترس به ویژه برای کارخانه های صنعتی از دیگر محور همکاری ایران و آلمان در زمینه محیط زیست خواهد بود.
خانم ابتکار روز گذشته همچنین با مدیران شرکت های صنعتی که در زمینه محیط زیست فعال هستند دیدار و درباره همکاری های این شرکت ها با شرکت های ایرانی و همچنین انتقال فناوری های جدید به ایران گفتگو کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: