ایران آمریکا را به ارسال سلاح و تجهیزات برای متجاوزان یمن متهم کرد

تاریخ: 05:14, 06-10-2016.

تهران. پنج شنبه، 6 اکتبر 2016  میلادی برابر با 15 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به گفته های یک مقام ‌وزارت دفاع آمریکا که در برخی رسانه های آمریکایی بازتاب یافت و طی آن ادعا شد موشکی که نیروهای انصارالله یمن با آنها کشتی اماراتی را منهدم کردند، ساخت ایران بوده؛ ضمن رد اين ادعا اظهار داشت:   آمريكایی ها در حالی كه بيش از يك سال و نيم از محاصره يمن می گذرد و حتی رساندن كمك های بشر دوستانه به مردم اين كشور با مشكلات عديده روبروست، ادعاهایی را مطرح مي كنند كه جز اعتراف به عجز خود و متحدانشان در مقابل مردم بی پناه يمن معنای ديگری ندارد.
بنا بر این گزارش، بهرام قاسمی افزود:  اين ادعا در حالی مطرح می شود كه بدون تردید در قتل هزاران يمنی بی گناه و انهدام زير ساخت ها در يمن و هدف قرار دادن بيمارستان ها و مدارس این کشور از هواپيماها و سلاح هاي آمريكایی استفاده مي شود و حتی پس از وقوع جنايات جنگی و  ضد بشری در يمن، فروش اسلحه به عربستان کماکان ادامه داشته و دارد.
قاسمی خاطر نشان کرد: بهتر است آمريكایی ها که خود پرونده بسیار سنگینی در ارسال انواع سلاح و تجهیزات به متجاوزان در حمله به یمن دارند، با فرافکنی ديگران را  متهم نكنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: