ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:00 | جولای04 تهران

روحانی به مالزی و تایلند سفر می کند

تاریخ: 04:46, 05-10-2016.

تهران. چهار شنبه، 5 اکتبر 2016  میلادی برابر با 14 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رییس جمهور در ادامه سفر خود به منطقه آسیای جنوب شرقی، روز جمعه و پس از ‏پایان سفر رسمی به ویتنام، عازم کوالالامپور پایتخت مالزی می شود.‏
بنا بر این گزارش، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور در جمع خبرنگاران افزود: روحانی در ‏مدت اقامت خود در کوالالامپور با مقام های ارشد مالزی در خصوص روابط دو جانبه، از جمله در ‏عرصه های مختلف اقتصادی و همکاری های صنعتی وتکنولوژیکی گفتگو خواهد کرد.
پرویز اسماعیلی دیدار با نخست وزیر مالزی، مذاکره هیات های عالیرتبه دوکشور ‏و نشست با نخبگان مالزی را از جمله برنامه های پیش بینی شده دکتر روحانی در کوالالامپور برشمرد.‏
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور ادامه داد: رییس جمهوری در آخرین مرحله از ‏سفر خود به منطقه آسیای جنوب شرقی و برای شرکت در دومین اجلاس سران مجمع گفت و گوی ‏همکاری های آسیا، (آ سی دی)، راهی بانکوک پایتخت تایلند می شود.‏
وی افزود: دکتر روحانی در دومین اجلاس سران مجمع گفت وگوی همکاری های آسیا)  آ سی دی) که متشکل از 34 کشور ‏آسیایی است، ضمن سخنرانی، مواضع کشورمان را تبیین و در حاشیه اجلاس نیز دیدارهایی با مقام های ارشد ‏شماری از کشورها خواهد داشت.
این اجلاس با هدف رشد و توسعه در قاره آسیا، 8 تا 10 اکتبر (17 تا 19 مهرماه) در بانکوک برگزار ‏می شود.
مجمع گفت و گوی همکاری آسیا سال 2002 در جهت تعامل نزدیکتر اتحادیه اقتصادی اروپا و آسیا، ‏شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، انجمن ملل آسیای جنوب شرقی و اتحادیه کشورهای ‏جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) تاسیس شد.
افزایش همکاری های اقتصادی و رشد و توسعه کشورهای آسیایی، همکاری های فرهنگی، گردشگری، ‏کشاورزی، محیط زیست و حمل و نقل از جمله اهداف این مجمع به شمار می رود.
به گفته اسماعیلی، نمایندگانی از بخش خصوصی ایران نیز همزمان با سفر رییس جمهوری در این کشورها حضور ‏دارند و روابط تجاری را با همتایان خود مورد بررسی قرار خواهند داد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: