سفر هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان به تهران

تاریخ: 07:25, 05-10-2016.

تهران. چهار شنبه، 5 اکتبر 2016  میلادی برابر با 14 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هیاتی از وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان برای پیگیری طرح احداث خط آهن رشت - آستارا، در ماه جاری میلادی به ایران سفر خواهد کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری ترند، شاهین مصطفی‌اف، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان این مطلب را در دیدار با وزیر کشور ایران و استاندار گیلان اعلام کرد.
مصطفی‌اف با اشاره به طرح ایجاد شهرک صنعتی "نفت چاله" و احداث کارخانه خودروسازی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در این شهرک گفت: شرکت های ایرانی به خصوص شرکت های آذربایجان شرقی و گیلان را برای حضور در این طرح به جمهوری آذربایجان دعوت کرده ام.
وی افزود: حجم تجارت میان جمهوری آذربایجان و ایران در ماه های ژانویه تا اگوست سال جاری به میزان 65 درصد افزایش یافته و تمایل شرکت های ایرانی به حضور در اقتصاد جمهوری آذربایجان بیشتر شده است.
مصطفی‌اف گفت: کارهای مربوط به احداث کارخانه داروسازی ایران در جمهوری آذربایجان نیز در حال انجام است و شمار گردشگران ایرانی سفر کننده به جمهوری آذربایجان نیز افزایش یافته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: