لغو دیدار معاون صدراعظم آلمان با رئیس مجلس و وزیر خارجه ایران

تاریخ: 09:16, 05-10-2016.

تهران. چهار شنبه، 5 اکتبر 2016  میلادی برابر با 14 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان لغو شد. نشریه بیلد آلمان هم نوشت: رد دیدار از طرف رئیس مجلس ایران، شکست سختی برای "گابریل" است.
بنا بر این گزارش، به نقل از خانه ملت، دیدار علی لاریجانی و زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان که قرار بود روز گذشته در مجلس ایران برگزار شود لغو شد.
درخواست برای دیدار این مقام آلمانی با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دو روز قبل و پیش از سفر وی به تهران مطرح شده بود که به علت مواضع مداخله جویانه زیگمار گابریل در امور داخلی ایران با این دیدار موافقت نشد و برنامه لغو شد.
رد دیدار رئیس مجلس ایران با معاون مرکل در رسانه‌های آلمان هم بازتاب داشت. نشریه بیلد در شماره امروز خود نوشت: رد دیدار از طرف رئیس مجلس ایران، شکست سختی برای "گابریل" است.
وزیر اقتصاد آلمان پیش از سفر به تهران، برقراری روابط اقتصادی ایران را به اقدام این کشور در به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل مشروط کرده بود.
وی همچنین گفته بود در سفر به تهران درباره نقش ایران در سوریه و وضع حقوق بشر این کشور با مقامات ایرانی گفت‌وگو می‌کند.
دیدار این مقام آلمانی با وزیر امور خارجه نیز که طبق شنیده ها قرار بود ساعت 18 روز دوشنبه برگزار شود اما با وجود جابجایی برخی برنامه ها برگزار نشد.
گفته می شود با وجود جابه جایی برخی برنامه های وزیر امور خارجه ایران برای انجام دیدار با وزیر اقتصاد آلمان به علت آن چه تداخل با برنامه هایی که وزارت امور اقتصاد و دارایی برای این مقام آلمانی تدارک دیده بود اعلام شد: دیدار ظریف و گابریل ممکن نشد.
زیگمار گابریل که از دوشنبه برای سفری دو روزه به تهران آمده بود عصر روز گذشته تهران را ترک کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: