ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:02 | آوریل27 تهران

ایران و پاکستان رزمایش مشترک دریایی برگزار کردند

تاریخ: 02:30, 03-10-2016.

تهران. دوشنبه، 3 اکتبر 2016 میلادی برابر با 12 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رزمایش مشترک دریایی ایران و پاکستان با حضورناوگروه چهل و سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های سرزمینی پاکستان در بندرکراچی انجام شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پس از هماهنگی های لازم بین فرماندهان ناوگروه چهل و سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش و نیروی دریایی پاکستان، رزمایش مشترک دریایی بین این دو کشور با محوریت امداد و نجات دریایی در آب های سرزمینی پاکستان در بندر کراچی آغاز شد.
براساس این گزارش، تمرین های متعددی طی این رزمایش مشترک ازجمله تمرین تجسس و نجات، تبادل عمودی بالگرد، تمرین های مخابراتی با استفاده از پرچم، چراغ، رادیوتلگرافی و همچنین صورتبندی و ترکیب های مختلف یگان های شناور ایران و پاکستان برابر سناریوهای از پیش تعیین شده برگزار شد.
گفتنی است در این رزمایش چهار فروند یگان شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی رزمی لاوان، ناوهای موشک انداز فلاخن و خنجر، ناو پشتیبانی کنارک و همچنین یک فروند بالگرد ای بی، شرکت داشتند.
همچنین درطول مدت حضور ناوگروه چهل و سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران در بندر کرتاچی پاکستان برنامه های متعددی از جمله دیدار فرماندهان این ناوگروه با فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی پاکستان و بازدید از یگان های شناور یکدیگر در راستای تبادل آموزشی و تعاملات دریایی برگزار شد.
ناوگروه چهل و سوم نیروی دریایی ارتش از روز سه شنبه ششم مهرماه پس از حضور در آب های سرزمینی پاکستان در بندر کراچی این کشور پهلو گرفت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: