ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:48 | اکتبر06 تهران

گسترش همکاری مراکز علمی ایران و کره جنوبی

تاریخ: 05:19, 03-10-2016.

تهران. دوشنبه، 3 اکتبر 2016 میلادی برابر با 12 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران اعلام کرد که زمینه های فراوانی برای همکاری میان نهادهای علمی و آموزشی ایران و کره جنوبی وجود دارد و دو کشور از این پس شاهد جهش مناسبات در حوزه های مختلف دانشگاهی خواهند بود.
بنا بر این گزارش، به نقل از ایرنا، محمد فرهادی، که در راس هیاتی و به دعوت لی جون سیک، وزیر آموزش کره جنوبی سفری دو روزه به این کشور داشت، این سخنان را روز شنبه قبل ترک از شهر سئول و عزیمت به ژاپن بیان کرد.
وی گفت: علاقه مندی کره ای ها برای افزایش مناسبات آموزشی با کشورمان قابل توجه است و به واسطه روابط خوبی که همواره میان دو کشور برقرار بوده و در حال حاضر نیز این روابط به عالی ترین سطح رسیده؛ شرایط مناسبی هم اکنون برای گسترش همکاری با مراکز علمی کره جنوبی بویژه در زمینه فناوری های پیشرفته فراهم است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران با بیان اینکه این سفر به دعوت همتای کره ای و در راستای اجرایی شدن تفاهمنامه علمی و آموزشی دو کشور در جریان سفر اردیبهشت ماه سال جاری رئیس جمهوری کره جنوبی صورت گرفته است، گفت: در نشست با لی جون سیک، وزیر آموزش کره جنوبی تمامی محورهای مورد اشاره در تفاهم نامه بررسی و بر اجرایی شدن هر چه سریعتر آن تاکید شد.
فرهادی همچنین گفت که کمیته ای ویژه از سوی دو طرف برای پیگیری مفاد این نشست تشکیل شده و علاوه بر معرفی نمایندگان وزارت علوم و وزارت آموزش کره جنوبی برای این منظور، قرار است دو طرف به زودی نشست های تخصصی با یکدیگر داشته باشند.
ایجاد زمینه گسترش همکاری در حوزه های تولید دانش و فناوری، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، همکاری های همایشی و کارگاه های آموزشی، انجام تحقیقات مشترک و فعالیت شرکت های دانش بنیان دو کشور در پارک های علم و فناوری از جمله مواردی بود که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان اعلام کرد در خصوص تحقق و اجرایی شدن آن با همتای کره ای توافقات لازم صورت گرفته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: