ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:31 | اکتبر06 تهران

ایران خواستار خویشتنداری هرچه بیشتر هند و پاکستان شد

تاریخ: 06:01, 03-10-2016.

تهران. دوشنبه، 3 اکتبر 2016 میلادی برابر با 12 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، خویشتنداری هرچه بیشتر هند و پاکستان را خواستار شد.
بنا بر این گزارش، بهرام قاسمي، سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی وزارت امور خارجه ایران پیرامون تشدید تنش میان هند و پاكستان گفت: جمهوری اسلامی ايران دو كشور دوست و همسایه خود را به خويشتنداری تمام و کمال و پرهيز از توسل به هرگونه راه های غیر مسالمت آمیز و حل و فصل مشکلات فی ما بین از طریق گفتگوی مستقیم و میز مذاکره فرا مى خواند.
بهرام قاسمي در ادامه اظهار داشت: ما امیدواریم هر دو کشور برای یافتن راه حل های صلح آمیز و دیرپا در جستجوی راهکار هایی منطقی و به دور از هرگونه احساسات مقطعی و روش های نظامی برآیند.
بهرام قاسمی همچنین در ادامه بیان داشت: فزونی تنش و استمرار بحران بین این دو کشور زمينه را برای گروه های افراطی و تروریستی و کشور های حامی آن ها در جهت گسترش ناامنی و بی ثبات نمودن هرچه بیشتر امنیت منطقه فراهم می سازد.
سخنگوي وزارت امورخارجه ایران بر اين نكته تاكيد كرد كه كشورهايی صاحب فرهنگ و تمدنی چون هند و پاكستان می توانند همچون گذشته و بار دیگر در جهت ایجاد بسترهای لازم و یافتن اسلوبی برای مذاکره و تفاهم، اختلافات خود را با استفاده از دیپلماسی، رفت و آمد بین دو کشور و در سطوح لازم مورد پیگیری قرار دهند. تلاش و کوشش هرچه بیشتر آن ها در این برهه می تواند تمامی تلاش های آشفته جویان و بدخواهان منطقه ای و بین المللی را با ناکامی هرچه بیشتر مواجه سازد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: