ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:33 | اکتبر06 تهران

قدردانی وزیر بهداشت روسیه از ایران

تاریخ: 11:15, 30-09-2016.

تهران. جمعه، 30 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 9 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، خانم ورونیکا اسکوارتسوا وزیر بهداشت و درمان روسیه درباره همکاری ها با ایران در حوزه سلامت گفت: قدردان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی برای تفاهم نامه های کاری با روسیه در حوزه های درمانی و دارویی هستیم.
بنا بر این گزارش، به نقل از وبدا، وزیر بهداشت روسیه روز پنج شنبه در حاشیه مذاکرات خود با دکتر سید حسن هاشمی همتای ایرانی خود در مسکو در خصوص افق روابط دو کشور در حوزه سلامت، افزود: در دو سال گذشته شاهد توسعه کیفی مناسبات تهران و مسکو در عرصه های مختلف بودیم.
اسکوارتسوا تاکید کرد: یکی از عرصه های روابط وزارت خانه های بهداشت ایران و روسیه، همکاری در تامین نیازهای دارویی و صنایع داروسازی است که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی گفت: توسعه نوآوری ها در عرصه های تولید دارو و علوم پزشکی دو زمینه مهم روابط بهداشتی درمانی دو کشور را تشکیل می دهد و در حوزه بیماری ها نیز تبادل تجربیات صورت می گیرد. از سوی دیگر، برنامه همکاری های دو وزارت خانه در سال 2016 اجرا شده است که امیدواریم این روند پیشرفت ادامه یابد.
اسکوارتسوا همچنین پس از پایان مذاکرات خود با دکتر هاشمی در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر اینکه روابط دو کشور شتابان در حال گسترش است، از این وضعیت ابراز خرسندی کرد.
وزیر بهداشت روسیه گفت: توسعه این روابط با توجه به همزمان بودن اعمال تحریم های غربی، اهمیت زیادی دارد و امیدواریم ارتقای مناسبات در آینده نیز ادامه یابد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: