ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:08 | جولای04 تهران

کلینتون به نتانیاهو اطمینان داد توافق هسته ای ایران را اجرا خواهد کرد

تاریخ: 05:11, 27-09-2016.

تهران. سه شنبه، 27 سپتامبر 2016  میلادی برابر با 6 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اطمینان داد توافق هسته ای ایران را اجرا خواهد کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از روزنامه جروزالم پست چاپاسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل طی سفر به آمریکا، یکشنبه شب با هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیدار کرد و در این دیدار هیلاری کلینتون گفت: وجود اسرائیل قوی و با نشاط برای آمریکا ضروری است، زیرا اسرائیل و آمریکا در بخش منافع راهبردی و اصول دموکراسی برابری، تساهل و کثرت گرایی، اشتراکات زیادی دارند.
هیلاری کلینتون در این دیدار از بسته کمک نظامی آمریکا به اسرائیل به ارزش سی و هشت میلیارد دلار حمایت کرد و قول داد روابط دوجانبه  را با اسرائیل توسعه دهد. دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا هم در دیدار نتانیاهو گفته بود روابط آمریکا را با اسرائیل توسعه خواهد داد.
به گزارش جروزالم پست، یکی از اعضای تیم تبلیغات انتخاباتی هیلاری کلینتون گفت: نتانیاهو و هیلاری کلینتون در دیدار خود درباره توافق هسته  ای ایران نیز گفتگو کردند؛ توافقی که نتانیاهو با آن مخالف است اما هیلاری کلینتون آن را تایید کرده است.
هیلاری کلینتون در این دیدار متعهد شد در اجرای توافق هسته ای ایران، همچنان همکاری نزدیکی با اسرائیل داشته باشد. وی همچنین بر اجرا شدن راهکار تشکیل دو کشور مستقل در سرزمین های فلسطین تاکید کرد و گفت: با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به شکل مستقیم گفتگو خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: