پاسخ تند ایران به امارات درباره جزایر ایرانی

تاریخ: 11:08, 27-09-2016.

تهران. سه شنبه، 27 سپتامبر 2016  میلادی برابر با 6 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران گستاخی و ادعاهای امارات عربی متحده درباره جزایر سه گانه ایرانی را  بی‌ربط، بی‌جا و غیرقابل اعتنا دانست .
بنا بر این گزارش، بهرام قاسمی در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران، درباره اظهارات اخیر مقامات امارات مبنی بر شکایت علیه این کسور در مجامع بین المللی گفت:  موضع ما درباره جزایر سه گانه ایرانی کاملاً شفاف و روشن است و مکرر در این باره اعلام کرده ایم که این جزایر جزء لاینفک سرزمین ماست .
وی افزود: حتی می توانم بگویم از زمانی که ما تاریخ مکتوب داریم این جزایر متعلق به ایران بوده است و الی الابد در اختیار ایران خواهد بود و مالکیتش برای کشور ماست.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: گستاخی هایی که دیگران در این باره مطرح می کنند،  قابل اعتنا نیست و ما توجهی به آن نمی کنیم اما متاسفانه برخی کشورها تحت فرامین یا سفارشاتی که دیگران با پرداخت هزینه های مشخص به آنان می کنند به بیان ناپخته این موضوع می پردازند .
قاسمی افزود: آنان با این اقدام مشکلاتی هم برای خود ایجاد می کنند و نگاهی به ثبات و امنیت آینده منطقه ندارند به این کشورها توصیه می کنیم از پذیرش پروژه های سفارشی در این باره خودداری کنند .
وی درباره اینکه اگر امارات شکایت خود را یا تهدید به شکایت را علیه ایران را اجرایی کند، برخورد شما چه خواهد بود؟ تاکید کرد: چنین اتفاقی از نظر حقوقی امکان پذیر نیست و محل اعتنا نخواهد بود .

به اشتراک گذاشتن اخبار: