ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:03 | جولای04 تهران

ایران تولید انبوه موشک ذوالفغار را آغاز کرد

تاریخ: 10:07, 26-09-2016.

تهران. دوشنبه، 26 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 5 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران خط تولید موشک نقطه زن ذوالفقار را در آستانه 5 مهر سالروز شکست حصر آبادان با حضور وزیر دفاع آن کشور افتتاح کرد.
بنا بر این گزارش، در مراسم افتتاح خط تولید این موشک زمین به زمین ایران که در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد، وزیر دفاع ایران با تبریک این هفته به خط مشی صنعت دفاعی ایران پرداخت و گفت: این موشک نخستین موشک سوخت جامد مرکب، نقطه زن و با برد 700  کیلومتر است که به همت متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع (ایران) طراحی و ساخته شده است.
سردار دهقان افزود: با اشاره به ویژگی های این موشک گفت: امکان پرتاب این موشک از سکوهای پرتاب متحرک و خودکششی وجود دارد در ضمن ذوالفقار رادارگریز و تاکتیکی است.
سردار دهقان تصریح کرد: این موشک هدایت پذیر به شدت تاکتیکی است، به گونه ای که زمان آماده سازی تا شلیک آن بسیار محدود است، همچنین از قابلیت جنگ الکترونیک و ناوبری چند گانه برخوردار است و اگر در تهاجم الکترونیک قرار بگیرد، می تواند مسیر خود را بازیابی کند.
وزیر دفاع ایران افزود: با الحاق این موشک به سازمان رزم نیروهای مسلح، قدرت و توان رزمی موشکی آنان به نحو قابل توجه و چشمگیری افزایش می یابد.
سردار دهقان گفت: در سه سال گذشته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (ایران) گام های پیوسته ای در طراحی و تولید موشک های بالستیکی و کروز برداشته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: