ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:50 | جولای03 تهران

ایران سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل را بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت جهان خواند

تاریخ: 08:10, 23-09-2016.

تهران. جمعه، 23 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 2 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رضا نجفی تاکید کرد سلاح های هسته ای رژیم اسرائیل موجب نگرانی کشورهای منطقه و بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی است.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، رضا نجفی روز گذشته در نشست فصلی شورای حکام طی سخنانی ضمن اشاره به مفاد بیانیه های جنبش غیرمتعهدها و قطعنامه های سازمان ملل و همچنین کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه (ان.پی .تی) از رژیم اسرائیل به عنوان تنها غیرعضو معاهده ان.پی. تی در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) که علیرغم درخواست‌های مکرر جامعه بین المللی از پیوستن به معاهدات مربوط به منع سلاح های کشتار جمعی خودداری کرده است، نام برد.
نماینده ایران در بخش مربوط به اجرای پادمان های آژانس در منطقه خاورمیانه گفت: رژیم اسرائیل همچنان از همکاری با آژانس و قرار دادن تاسیسات هسته ای خود تحت پادمان های آژانس جلوگیری به عمل می آورد.
نجفی، برنامه سلاح های هسته ای مخفیانه رژیم اسرائیل را تهدیدی جدی علیه صلح منطقه ای و بین المللی دانست و افزود: رژیم اسرائیل بزرگترین مانع ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای است.
وی همچنین از حمایت بی قید و شرط برخی قدرت های جهانی از این رژیم و همکاری های علمی و فنی با این رژیم در زمینه موضوعات هسته ای که برخلاف مقررات و قوانین بین المللی است به شدت انتقاد کرد و کنار گذاشتن سیاست دوگانه و گزینشی از سوی این کشورها را خواستار شد.
در همین راستا، کشورهای عربی نیز در بیانیه ای از خطر سلاح های هسته ای رژیم اسرائیل ابراز نگرانی کردند و همکاری این رژیم با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خواستار شدند.
نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از چهار روز مباحث فشرده عصر روز گذشته به کار خود پایان داد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: