ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:05 | جولای03 تهران

دکتر روحانی سیاست های ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد

تاریخ: 11:03, 23-09-2016.

تهران. جمعه، 23 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 2 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،رئیس جمهور ایران در نشست سران کشورها در سازمان ملل متحد، سیاست های ایران در عرصه ملی، منطقه ای و بین المللی را تبیین کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از دفتر ریاست جمهوری ایران، دکتر حسن روحانی روز پنج شنبه در جمع سران کشورهای شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه ایران با هرگونه فرقه گرائی و دامن زدن به اختلافات مذهبی مخالف است،  گفت: آینده ی منطقه ما در گرو مواجهه با چالش هایی از قبیل بحران‌های امنیتی ناشی از فقدان مشروعیت و ناکارآمدیِ دولت ها است و بدون مردم‌سالاریِ واقعی و بدون جلبِ مشارکتِ فراگیر، نمی‌توان با اشکال گوناگون شبکه‌های جنایی وتروریستی مبارزه کرد .
دکتر روحانی تاکید کرد: رویکرد اصولی ایران، مشارکت سازنده با همسایگان برای تحقق نظم پایدار مبتنی بر امنیت جمعی و حمایت از توسعه کشورهای منطقه و ایجاد پیوندهای متقابل اقتصادی است.
رئیس جمهور ایران در بخشی دیگری از سخنان خود اظهارداشت:  دولت عربستان سعودی اگر به تحقق چشم انداز تازه ای در توسعه خود و امنیت منطقه چشم دوخته است، باید از ادامه سیاست های تفرقه افکنانه، ترویج ایدئولوژی نفرت و تعرض به حقوق همسایگان باز ایستد، مسئولیت خود نسبت به حیات و حرمت زائران را بپذیرد و روابط خود را بر پایه احترام متقابل و مسئولیت پذیری در قبال ملت های منطقه تنظیم کند.
رئیس جمهور ایران گفت: قرنی که با ترور و خشونت در نیویورک آغاز شد نباید با رقابت های خصمانه و آتش افروزی فزاینده در خاورمیانه ادامه یابد.
وی تاکید کرد: باتدبیر می‌توانیم بر مشکلات فائق آئیم.
دکتر روحانی همچنین به برجام اشاره کرد و با اشاره به بدعهدی آمریکا تصریح کرد: هر گونه بدعهدی در اجرای برجام، به بی اعتباری بیشتر ایالات متحده در سطح جهان می‌انجامد. تعلل ایالات متحده در اجرای تعهدات قانونی اش در ماه‌های گذشته اشتباهی راهبردی است که باید فوراً جبران شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: