ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:56 | سپتامبر21 تهران

موافقت آمریکا با فروش هواپیماهای ایرباس به ایران

تاریخ: 11:15, 22-09-2016.

تهران. پنج شنبه، 22 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 1 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزارت خزانه داری آمریکا مجوزهایی صادر کرده است که اجازه صادرات جت های اروپایی ایرباس به ایران را می دهد.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع صنعت هوانوردی گفتند آمریکا صدور مجوز برای فروش هواپیماهای مسافربری غربی به ایران را شروع کرده است.
این منابع گفتند وزارت خزانه داری آمریکا مجوزهایی صادر کرده است که اجازه صادرات جت های اروپایی ایرباس به ایران را می دهد و انتظار می رود تایید فروش جت های بوئینگ را نیز طی چند روز آینده شروع کند.
یک سخنگوی شرکت ایرباس تایید کرد مجوزی از آمریکا دریافت کرده است که شامل 17 فروند هواپیمایی می شود که قرار است  هرچه زودتر تحویل داده شود. هرچند مقر ایرباس در اروپاست، این شرکت برای فروش هواپیما به ایران به موافقت آمریکا نیاز دارد زیرا تعداد زیادی از قطعات هواپیماهای ایرباس ساخت آمریکاست.
هر دو شرکت هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ موافقت کرده اند هر کدام بیش از 100 فروند هواپیما به شرکت ایران ایر بفروشند یا اجاره دهند. ایران پس از توافق سال گذشته میان تهران و قدرت های بزرگ جهان بر سر لغو تحریم های هسته ای، برای بازسازی بخش هوانوردی خود در تلاش است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: