ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:30 | اکتبر06 تهران

نشست وزیر خزانه داری انگلیس با صالحی در لندن

تاریخ: 05:06, 16-09-2016.

تهران. جمعه، 16 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 26 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با وزیر خزانه داری انگلیس بر ضرورت اجرای کامل تعهدات طرف‌های مذاکره کننده با ایران در چارچوب برجام تاکید کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عصر پنج شنبه به وقت محلی و در بدو ورود، بنا به درخواست فلیپ هاموند وزیر خزانه داری (وزیر خارجه سابق انگلیس) با وی به گفتگو نشست.
معاون رئیس جمهور ایران در این دیدار ضمن بررسی راه های توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی بر ضرورت حل هر چه سریعتر مشکلات موجود در روابط بانکی با ایران و اجرایی شدن کامل مفاد برجام تاکید کرد.
صالحی پس از این دیدار که پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران گفت: من بنا به دعوت انجمن جهانی هسته ای و برای شرکت و سخنرانی در نشست سالانه آن وارد لندن شده ام اما با توجه به حضور فعال آقای هاموند وزیر خارجه پیشین انگلیس در مذاکرات هسته ای وی درخواست کرد نشستی با وی برگزار شود.
وی افزود: با توجه به جایگاه کنونی وی که وزیر خزانه داری است، وقت را غنیمت شمرده و در خصوص مسائل بانکی و تسهیل همکاری بانک‌های بزرگ با ایران، به طور مفصل با وی گفتگو کردم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اگر چه پس از عملیاتی شدن برجام گشایش های فراوانی شد و بسیاری از بانک ها روابط خود با ایران را از سر گرفتند اما بانک های بزرگ هنوز وارد میدان نشده اند که  به ویژه در این باره با وزیر خزانه داری انگلیس گفتگو شد.
صالحی با اشاره به ارائه گزارش و اقدامات دردست پیگیری وزیر خزانه داری انگلیس، افزود: من احساس کردم آنان در حال تلاش برای برطرف کردن موانع و یافتن راه حل‌هایی برای حل  مشکلات موجود هستند.
معاون رئیس جمهور ایران گفت: بررسی‌ها نشان می دهد کار رو به پیشرفت است و این مشکلات با جدیت در حال پیگیری است تا هر چه زودتر برطرف شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: