رایزنی جابری‌انصاری با رئیس مرکز مطالعات راهبردی روسیه

تاریخ: 10:11, 15-09-2016.

تهران. پنج شنبه، 15 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 25 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی سیاسی به مسکو سفرکرده است از مرکز مطالعات راهبردی روسیه  بازدید و با آقای رشتنیکوف رئیس این مرکز و کارشناسان ارشد آن دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، جابری انصاری در این ملاقات به روابط خوب و رو به رشد میان  جمهوری اسلامی ایران و روسیه اشاره نمود و تاکید کرد که آثار مثبت همکاری میان ایران و روسیه در سطح منطقه، روز به روز نمایان تر گردیده و این همکاری ها در ابعاد مختلف درحال گسترش و توسعه است .
وی مرحله کنونی را یک فرصت تاریخی در برابر روابط ایران و روسیه دانست و با اشاره به نگاه راهبردی پوتین به تحولات منطقه ای و بین المللی اظهار داشت در جمهوری اسلامی ایران اراده قطعی بر گسترش روابط با روسیه در تمام زمینه ها است.
آقای رشتنیکوف نیز با استقبال گرم از معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران و ابراز خرسندی از گسترش روابط میان دو کشوراظهار داشت: ایران و روسیه مشترکات زیادی دارند و ما علاقه مند به کار و گسترش همکاری های پژوهشی و مطالعاتی با طرف های ایرانی می باشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: