ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:48 | مه21 تهران

برنامه ریزی ایران برای ورود به بازار گاز اروپا

تاریخ: 03:33, 13-09-2016.

تهران. سه شنبه، 13 سپتامبر 2016  میلادی برابر با 23 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از بررسی گزینه های مختلف برای ورود به بازار گاز اروپا خبر داد.
بنا بر این گزارش، به نقل از شانا، علیرضا کاملی در باره تصمیم ایران برای صادرات گاز به اروپا، گفت: برای هر طرحی یک تحلیل هزینه و فایده وجود دارد که بر اساس آن مشخص می شود که آیا اجرای یک طرح سوددهی قابل قبول دارد یا خیر؛ هم اکنون نیز با توجه به قیمت های پایین گاز و هزینه انتقال (انتقال گاز به اروپا مستلزم ساخت یک خط لوله حداقل 5 هزار کیلومتری است)، هیچ توجیه اقتصادی ندارد.
کاملی تصریح کرد: البته هم اکنون به دنبال شناسایی و مطالعه راه های جدید برای انتقال گاز به اروپا به غیر از شیوه احداث خطوط لوله طویل هستیم.
به گزارش شرکت ملی نفت ایران، وی ادامه داد: از جمله این روش ها می توان به صادرات گاز به اروپا از طریق خطوط لوله موجود در منطقه، اشاره کرد. در این روش شاید بتوان با احداث خط لوله با مسیر کوتاه تری این طرح را عملیاتی کرد که در نتیجه هزینه انتقال کمتری متوجه ایران می شود.
وی تصریح کرد: البته هم اکنون گزینه های مختلفی برای ورود به بازار گازی اروپا در دست بررسی است که با اتمام مطالعات، نتایج اعلام می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: