ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:54 | مه21 تهران

ایران از آتش بس در سوریه استقبال کرد

تاریخ: 06:38, 13-09-2016.

تهران. سه شنبه، 13 سپتامبر 2016  میلادی برابر با 23 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون عربی، آفریقایی وزیر امور خارجه ایران از آتش بس در سوریه استقبال کرد.
بنا بر این گزارش، حسین جابری انصاری روز یکشنبه در نشست خبری در موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در مشهد افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد است بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و باید از طریق راه حل مسالمت آمیز خاتمه یابد.
او گفت: در این میان هر راه حل و توافقی از سوی بازیگران منطقه ای و بین المللی، جایگزین تعیین آینده سوریه از سوی ملت آن نمی شود.
معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه بر ایجاد و فراهم کردن زمینه های هم افزایی بین ایران و ترکیه در زمینه حل بحران مبتنی بوده است.
جابری انصاری گفت: جمهوری اسلامی ایران این سیاست را در گفت و گوهای فشرده با دولت ترکیه طی ماه ها و روزهای اخیر دنبال کرده است و ناامید هم نیستیم.
او همچنین در پاسخ به این پرسش که دولت های دیگر چه میزان در حل بحران سوریه با جمهوری اسلامی ایران همراهی داشته اند گفت: یک منازعه و رویارویی سنگین طی سال های گذشته در سطح منطقه و مبارزه ملت های منطقه برای در اختیار گرفتن سرنوشت و مقدرات خود در جریان است.
معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: هیچ تردیدی نداریم که در رویارویی جاری در منطقه نیروهایی شکست را پذیرفتند و در برابر واقعیت ها تسلیم می شوند، زمان رو به پیش است و به گذشته باز نمی گردد و مناسبات و وضعیت منطقه به سمت و سوی جدیدی در حال حرکت است.
جابری انصاری گفت: در این مسیر هزینه هایی بر ما و ملت های منطقه تحمیل می شود اما در نهایت نیرویی که در برابر تحول طبیعی زمان و اراده ملت ها می ایستد، تسلیم می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: