ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:44 | مه21 تهران

دکتر روحانی به ونزوئلا، کوبا و نیویورک سفر می کند

تاریخ: 09:31, 13-09-2016.

تهران. سه شنبه، 13 سپتامبر 2016  میلادی برابر با 23 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهور ایران، صبح جمعه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای گروه غیرمتعهدها به ونزوئلا سفر می کند.
بنا بر این گزارش، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ایران با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: آقای روحانی به عنوان رئیس گروه کشورهای غیرمتعهد، در اجلاس سران این گروه که در جزیره مارگاریتای ونزوئلا برگزار می شود، ضمن اولین سخنرانی در اجلاس، ریاست دوره جدید را به رئیس جمهور ونزوئلا تحویل خواهد داد.
پرویز اسماعیلی افزود: رئیس جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها با تعدادی از سران کشورهای جهان نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.
وی گفت: اعضای هیئت ایرانی نیز در نشست های تخصصی اجلاس حضور فعال خواهند داشت.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ایران ادامه داد: پس از اجلاس ونزوئلا، آقای روحانی به دعوت رسمی رئیس جمهور کوبا و برای دیداری دوجانبه عازم هاوانا پایتخت کوبا خواهد شد.
وی دیدار و گفتگو با فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا و رئیس جمهور این کشور، مذاکره هیئت های عالی رتبه و امضای اسناد متعدد همکاری را از اصلی ترین برنامه های پیش بینی شده برای رئیس جمهور در کوبا اعلام کرد.
اسماعیلی افزود: در آخرین مرحله از سفر، آقای روحانی برای سفری دو روزه و سخنرانی در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد کرد.
بر این اساس، دیدار با تعدادی از سران کشورهای جهان، ملاقات با رهبران ادیان الهی، نشست با نخبگان سیاسی و اقتصادی، مصاحبه و نشست خبری سایر برنامه های رئیس جمهور ایران در نیویورک خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: