ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:14 | جولای04 تهران

ایران حملات تروریستی در عراق و افغانستان را محکوم کرد

تاریخ: 06:22, 07-09-2016.

تهران. چهارشنبه، 7 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 17 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز دوشنبه در منطقه "کراده" بغداد در عراق و شهر کابل در افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها تن از مردم بی گناه در این دو کشور شده است، با مردم و دولت های عراق و افغانستان ابراز همدردی کرد.
بنا بر این گزارش، قاسمی خاطرنشان کرد: ریشه و تفکر واحد حاکم بر گروه های تکفیری - تروریستی، ثبات و امنیت کشورهای این منطقه را نشانه رفته و در میان سکوت و بی تفاوتی جامعه بین المللی هر روز جان صدها تن از مردم بی گناه کشورهای منطقه را می گیرند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: مادامی که جامعه بین المللی اراده لازم و واقعی برای شناسایی ریشه های تروریسم تکفیری - وهابی نداشته باشد و کشورهای حامی این گروه های تروریستی را مجبور به پاسخگویی و قطع حمایت های خود از این گروه ها نکند، اقدامات خشونت طلبانه و تروریستی آنان ادامه خواهد داشت و جهانیان هر روز شاهد آلام و رنج مردم بی گناه و بی پناه این کشورها خواهند بود.
وی گفت: هشدار می دهیم هر روز تأخیر در علاج این بیماری بدخیم باعث همه گیر شدن و سرایت آن به تمام نقاط جهان و ایجاد چالش های جدی تر و خطرناک تر خواهد شد که البته آن زمان اقدام برای درمان آن دیر خواهد بود.
بهرام قاسمی بار دیگر از جامعه جهانی اعم از کشورها و سازمان های بین المللی خواست به وظایف و مسئولیت های قانونی و بین المللی و رسالت انسانی و اخلاقی خود در مبارزه واقعی و عملی با تهدید ضدبشری تروریسم عمل کنند و تا زمان باقی است به بی تفاوتی خود نسبت به این جنایات و کشورهای حامی این گروه ها پایان دهند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: