ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:28 | جولای04 تهران

تغییر مسیر کشتی آمریکایی درپی نزدیک شدن قایق ایرانی در خلیج فارس

تاریخ: 07:20, 07-09-2016.

تهران. چهارشنبه، 7 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 17 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد بعد از اینکه قایق نظامی ایرانی در خلیج فارس به فاصله تقریباً یکصد متری کشتی ارتش این کشور رسید مجبور به تغییر مسیر شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری رویترز؛ دو تن از مقامات وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند یک فروند کشتی گشت ساحلی نیروی دریایی آمریکا پس از آنکه یک قایق تندروی سپاه پاسداران ایران در منطقه مرکزی خلیج فارس تا فاصله 100 یاردی (91 متری) آن نزدیک شد، مسیر حرکت خود را تغییر داد. این حادثه روز یکشنبه چهارم سپتامبر رخ داد.
این مقامات وزارت دفاع آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود در این باره اعلام کردند این قایق ایرانی مستقیماً در مقابل کشتی گشت زنی "یو اس اس فایربولت" حرکت و این کشتی 174 فوتی (53 متری) را وادار کرد تا مسیر خود را تغییر دهد.
یک تن از این مقامات وزارت دفاع آمریکا در این باره اعلام کرد این رویارویی نا ایمن و غیر حرفه ای بود، زیرا ارتباطات کافی در این خصوص صورت نگرفت و حرکت تهاجمی در فاصله نزدیک رخ داد.
وی افزود: سلاح های فاقد پوشش که افرادی پشت آنها قرار داشتند نیز در این قایق ایرانی قابل مشاهده بود.
کشتی آمریکایی سه بار تلاش کرد با قایق ایرانی ارتباط برقرار کند، اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.
اواخر ماه اگوست گذشته بود که یک کشتی نیروی دریایی آمریکا به سمت یک قایق تندروی ایرانی که در حال نزدیک شدن به دو کشتی آمریکایی بود، تیر هوایی شلیک کرد.
در پی اقدام واشنگتن در لغو تحریم های تهران در ماه ژانویه گذشته، سال ها خصومت متقابل میان ایران و آمریکا کاهش پیدا کرد. این در حالی است که اختلافات میان دو طرف در خصوص برنامه موشک های بالستیک ایران و همچنین اوضاع و درگیری ها در سوریه و عراق همچنان ادامه دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: