ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:21 | مه04 تهران

هاشمی رفسنجانی خواستار دراز کردن دست دوستی به سوی سعودی ها شد

تاریخ: 02:35, 06-09-2016.

تهران. سه شنبه، 6 سپتامبر 2016  میلادی برابر با 16 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران درباره امکان‌تکرار تجربه همراه کردن عربستان از جانب ایران گفت: چه اشکالی دارد که دست اول را به‌سوی سعودی‌ها دراز کنیم.
بنا بر این گزارش، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران تاکید کرد: عربستان هم می‌فهمد که مقابله با ایران برایش سودی ندارد و در همین مدت هم فهمیده است و در یمن واقعاً در گل مانده است و مرتباً در آنجا تحقیر می‌شود.
وی افزود: من فکر می‌کنم عربستان را خاضع کردن خیلی سخت نیست. عربستان هم می‌فهمد که مقابله با ایران برایش سودی ندارد و در همین مدت هم فهمیده است و در یمن واقعاً در گل مانده است و مرتباً در آنجا تحقیر می‌شود. کشوری که این همه تسلیحات دارد و این همه لشگرکشی و یارگیری کرده، هیچ کاری جز کشتن آدم‌ها نمی‌تواند بکند. بالاخره سر عقل می‌آیند. منتها باید رفتار و مسایل اخلاقی را در نظر گرفت و کار کرد.
وی در پاسخ به این سئوال که به نظر جناب‌عالی باز هم ما باید دست اول را به سمت آنها دراز کنیم؟ گفت: اگر لازم باشد، چه اشکالی دارد؟ قبلاً این کار را کردیم. آقای ظریف مکرر گفته که ما آماده‌ایم هر جا که لازم باشد، مذاکره کنیم. ولی آن‌گونه که من می‌کردم، یک مقدار فرق داشت. من خودم می‌کردم و گفتن هم لازم نداشت. من در سنگال وقتی که با ملک عبدالله حرف زدم، اوضاع مناسب نبود. یک سخنرانی که من در آنجا کردم، همه‌ی رؤسای کشورهای اسلامی به صف ایستاده بودند تا نوبت آنها شود که با من مصافحه کنند و طیبَ ‌الله بگویند. در آن سخنرانی ایران عظمت پیدا کرد، ملک عبدالله هم در آنجا بود. به نظرم مسایل سخت نیست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: