ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:24 | مه04 تهران

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک ایران و آلمان در زمینه صنایع کوچک و متوسط

تاریخ: 03:31, 06-09-2016.

تهران. سه شنبه، 6 سپتامبر 2016  میلادی برابر با 16 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و ایالت بادن وورتمبرگ آلمان با هدف همکاری در زمینه تبادل تجارب و هیئت های تجاری با اولویت صنایع قطعات خودرو، شیمیایی و پلاستیک و.. امضا شد.
بنا بر این گزارش، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه با ایالت بادن وورتمبرگ آلمان در زمینه همکاری های مشترک دو طرف در حوزه صنایع کوچک و قطعه سازی اظهار کرد: عملکرد پنج ماهه گذشته نشان می دهد که رتبه و تراز تجاری ایران با کشور آلمان افزایش یافته و از رتبه یازده به پنجم ارتقا یافته است.
علی یزدانی با بیان اینکه همکاری های ما از قدیم تاکنون نشان می دهد که ایران بهترین شریک تجاری آلمان در منطقه ‌بود‌ه است، گفت: تولیدات و محصولات کشور آلمان برغم آنکه در مقایسه با محصولات کشورهای دیگر قیمت بالاتری دارد اما در بازار مصرف کشور ما با استقبال بسیار مناسبی روبرو است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این موارد و موضوع های تفاهم نامه چندین بار تبادل و بررسی شده است انتظار داریم هرچه سریعتر این تفاهم نامه عملیاتی شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به انتظار همکاری در زمینه خوشه های صنعتی بین ایران و آلمان، تاکید کرد: حضور در نمایشگاه های مرتبط با صنایع کوچک دو کشور و برگزاری جلسات مرتبط از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.
همچنین برگزاری دوره های آموزشی و آموزش حرفه ای و مهارتی برای رشته صنعت های اولویت دار مانند قطعات خودرو، آی تی، صنایع ریلی و ... نیز مورد نظر است و این آمادگی وجود دارد.
یزدانی با اشاره به اینکه مدت زمان این تفاهم نامه پنج سال در نظر گرفته شده است، گفت: آمادگی برای آغاز همکاری های مشترک ایران و آلمان ابتدا در حوزه قطعه سازی خودرو وجود دارد و پس از آن در زمینه تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع ریلی نیز در اولویت است.
هارتموت ریچل مدیر صنایع کوچک وزارت امور اقتصادی کار و مسکن ایالت بادن وورتمبرگ نیز در ادامه این مراسم گفت: از هیچ همکاری برای اجرایی شدن این تفاهم نامه دریغ نخواهیم کرد.
وی تصریح کرد: شرکت های صنعتی خودرو ساز، قطعه ساز و ماشین سازی در ایالت بادن وورتمبرگ موفق عمل کرده است اما صنایع موفقی در زمینه نفت و گاز در این ایالت وجود دارد که در زمینه اطفا حریق تخصصی و سیستم های ایمنی در حال فعالیت است که پیشنهاد می کنم جلساتی در این زمینه با توجه به نیاز بازار ایران برگزار شود.
ریچل اعلام کرد این تفاهم نامه را از صنایع قطعه سازی شروع می کنیم و در پیشرفت آن در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نیز فعالیت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: دولت جدید ایالت ما به صورت مستمر و مداوم سیاست های وزارت اقتصاد و دارایی ایالت بادن وورتمبرگ را پیروی می کند و مطمئنم در سفر بعدی وزیر جدید اقتصاد و دارایی ما و معاون او در ایران حضور خواهند یافت و این به معنای آن است که همکاری های تجاری و اقتصادی و صنعتی بین شرکت های ایرانی و ایالت بادن وورتمبرگ‌ مورد توجه دولت جدید این ایالت است.
وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که روابط تجاری، تاریخی و فرهنگی بسیاری بین دو کشور وجود دارد به اندازه کافی علاقمند به توسعه همکاری های مشترک هستیم این امر به ثبات در منطقه و رفاه جامعه هر دو کشور کمک می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: