ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:31 | جولای05 تهران

آزمایش ژنتیک برای افراد کم درآمد در ایران رایگان شد

تاریخ: 06:17, 02-09-2016.

تهران. جمعه، 2 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 12 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان بهزیستی ایران: مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج در کشور اجباری شده است.
بنا بر این گزارش، رئیس سازمان بهزیستی ایران در حاشیه یازدهمین جشنواره فرهنگی، ورزشی فرزندان بهزیستی کشور در بابلسر  با اشاره به تولد سالانه 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور گفت: بر اساس برنامه ارائه شده سازمان بهزیستی به دولت و تصویب مجلس انجام مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج در کشور اجباری شده است.
انوشیروان محسنی از انجام آزمایشات ژنتیک بصورت پایلوت در استان های کرمان، یزد و مازندران خبر داد و افزود: این آزمایش برای افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد رایگان انجام می شود.
وی اجرای آموزش های پیش از ازدواج، مهارت ها، سبک صحیح زندگی و فرزند پروری را به عنوان بسته های سازمان بهزیستی برای مقابله با پدیده طلاق دانست و گفت: تفاهم همکاری با 5 دبیرستان تهران و همکاری 1600 مرکز مشاوره و 3 هزار 900 مدرس ازدواج با سازمان بهزیستی امضاء شد.
رئیس سازمان بهزیستی همچنین آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به 12 هزار معتاد و اشتغال برای 750 نفر را از اقدامات دیگر این سازمان برای  پیشگیری و کنترل اعتیاد اعلام کرد.
یازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان بهزیستی ایران با شرکت 900 نفر در بخش دختران و پسران در هفت رشته والیبال، فوتسال، شطرنج، آمادگی جسمانی، دو میدانی، تنیس روی میز و شنا عصر روز گذشته به کار خود پایان داد.
استان های بوشهر، کرمان و مازندران رتبه های اول تا سوم تیمی در بخش دختران و پسران را کسب کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: