ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:38 | جولای05 تهران

تاکید امیرعبداللهیان بر واقع گرایانه بودن رویکرد پوتین در منطقه

تاریخ: 07:09, 02-09-2016.

تهران. جمعه، 2 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 12 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، رویکرد رئیس جمهور روسیه را درباره تحولات منطقه به ویژه در ارتباط با بحران سوریه، واقع بینانه و عملگرایانه ارزیابی کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل و معاون پیشین عربی آفریقایی وزارت امورخارجه ایران در گفتگوی اختصاصی با اسپوتنیک، رویکرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را درباره تحولات منطقه واقع بینانه و عملگرایانه ارزیابی کرد.
وی در این باره گفت: من مایلم به یک نکته درباره رویکرد آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور محترم روسیه در ارتباط با موضوعات اخیر منطقه اشاره کنم. به عقیده من رویکرد ایشان در قبال مسائل منطقه به ویژه در ارتباط با بحران سوریه رویکردی واقع بینانه است. تصمیم پوتین و هیات حاکمه در روسیه برای پیوستن قوی به مبارزه با داعش و تروریست ها در سوریه دقیقاً مبتنی بر رویکرد خردمندانه آقای پوتین است که در جهت تامین حداکثری منافع ملی و امنیت ملی روسیه این تصمیم اتخاذ شد.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل افزود: تهران و مسکو در حوزه سیاسی در موضوع حمایت از سوریه و مبارزه با تروریسم و همچنین یافتن راه حل سیاسی برای حل مشکل سوریه هیچ اختلاف نظری ندارند، و از همه مهمتر درباره اینکه بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه است، هم عقیده هستند.  در نتیجه، ما و مسکو بر این باور هستیم که راهکار مناسب در سوریه صرفاٌ سیاسی و مبتنی بر روشهای دموکراتیک و در نهایت روش انتخاباتی مطمئن است که مردم سوریه بتوانند خود تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.
امیرعبداللهیان در پایان، گفت: در حوزه نظامی، همکاری‌های مستشاری تهران و مسکو نویدبخش این است که دو کشور دارای دیدگاه های مشترک در عرصه های امنیتی و نظامی برای مبارزه با تروریسم در سوریه و در منطقه هستند. من فکر می کنم این یک فرصت مناسب برای همه کشورهای منطقه است که از اقدامات موثر به عمل آمده برای مبارزه با تروریسم که به نفع همه منطقه می باشد، استفاده کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: