ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:49 | جولای07 تهران

با تجارت ترجیحی روابط تجاری و اقتصادی ایران و لبنان افزایش می یابد

تاریخ: 04:26, 31-08-2016.

تهران. چهارشنبه، 31 آگوست 2016 میلادی برابر با 10 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران از افزایش تجارت ایران و لبنان با امضای تفاهم نامه دو جانبه تجارت ترجیحی خبر داد.
بنا بر این گزارش، پدرام سلطانی در حاشیه نشست با وزیر صنایع لبنان افزود: تجارت ایران و لبنان 65 میلیون دلار است که با تجارت ترجیحی افزایش قابل توجهی می یابد.
وی برقراری ارتباطات بانکی و رفع سریع مشکلات بین بانک های مرکزی را برای توسعه روابط تجاری با لبنان بسیار مهم دانست و ادامه داد: نفت، گاز، پتروشیمی، ساختمان، فعالیت های عمرانی، گردشگری و لوازم خانگی از ظرفیت های قابل سرمایه گذاری در ایران است.
نائب رئیس اتاق ایران با اشاره به ظرفیت قابل توجه لبنان در بخش کشاورزی گفت: ایران هم در بخش صنایع غذایی برای تبدیل محصولات باغی و زراعی دارای امکانات قابل توجهی به منظور سرمایه گذاری مشترک است.
حسین الحاج حسن وزیر صنعت لبنان نیز در این نشست هدف از حضور در ایران را تقویت روابط تجاری و اقتصادی بیان کرد و گفت: رفع مشکلات پولی و بانکی، فعال سازی و اجرای توافق نامه تجاری، سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های ایران به عنوان پایگاهی برای ارسال محصولات لبنانی به آسیا و کشورهای همجوار و انتخاب لبنان به عنوان محلی برای ارسال کالای ایرانی به آفریقا، آمریکای لاتین و کشورهای عربی از برنامه های در حال پیگیری برای توسعه تجارت بین ایران و لبنان است.
وی با اشاره به وجود اراده سیاسی و اقتصادی برای تحقق اهداف تعیین شده افزود: ما می توانیم شالوده بسیار محکمی از روابط بین ایران و لبنان ایجاد کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: