ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:10 | جولای07 تهران

ایران و کره جنوبی مرکز مبادله فناوری افتتاح کردند

تاریخ: 03:31, 30-08-2016.

تهران. سه شنبه، 30 آگوست 2016  میلادی برابر با 9 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی با حضور روسای سازمان صنایع کوچک دو کشور افتتاح شد.
بنا بر این گزارش، در اجرای توافق ها و اجرایی کردن تفاهم نامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک ایران وسازمان صنایع کوچک کره جنوبی، مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی با حضور روسای سازمان صنایع کوچک طرفین در مرکز چرم دانشگاه علمی کاربردی چرم افتتاح شد.
علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران در این مراسم گفت: روابط دوکشور در تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روابطی دیرینه است و امیدواریم با توجه به تجربه کره جنوبی در حوزه صنایع کوچک و متوسط و موفقیتی که در این حوزه داشته است و دارد، بتوانیم تعامل بیشتر و موفقیت بیشتر در حوزه صنایع کوچک دو کشور داشته باشیم.
یزدانی ادامه داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یکی از سازمان های توسعه ای و تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است و بیش از 96 درصد صنایع ایران در حوزه صنایع کوچک و متوسط فعالیت می کنند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: بعد از توافق 1+5 و توافق برجام وبعد از سفر رئیس جمهورکره جنوبی به ایران اهداف مشخصی در روابط ایران و کره تعیین شد که مهمترین آنها افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تا سقف 17 میلیارد دلار است.
وی با تاکید براینکه تمرکز ما بر گسترش همکاری درحوزه لوازم خانگی، قطعات خودرو، پوشاک و نساجی است، گفت: در جهت اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه منعقده در 10 اسفند 94 مقرر است مشاوران در حوزه فناوری بین ایران و کره مشغول فعالیت شوند.
یزدانی اضافه کرد: از این پس با آغاز بکار مرکز مبادله فناوری صنایع کوچک ایران و کره، انتقال فناوری راه اندازی، هدایت و راهبری آن در صنایع کوچک و متوسط هر دو کشور از این مرکز انجام خواهد شد.
در ادامه این جلسه جوو یانگ ساپ رئیس سازمان صنایع کوچک کره جنوبی نیز گفت: کره جنوبی دارای 3 میلیون و 500 هزار بنگاه کوچک و متوسط است وملاک تعیین مقیاس براساس درآمد سالانه تعریف شده است. به طوری که واحدهای خدماتی با درآمد 40 میلیون دلار سالانه و واحدهای تولیدی با درآمد 150میلیون دلار در زمره واحدهای کوچک به شمار می روند.
وی با اشاره به حمایت های مالیاتی و کمک مالی برای تامین فناوری در بخش صنایع کوچک و متوسط کره جنوبی افزود: برای ما نیز مهم است که این تفاهم نامه همکاری به مرحله عملیاتی برسد.
جوو یانگ ساپ با ارایه پیشنهاد همکاری در حوزه لوازم خانگی و مخابرات ایران، تصریح کرد: سرمایه گذاران کره جنوبی از ورود به صنعت نساجی و قطعه سازی خودرو، برق و الکترونیک و تکنولوژی مخابراتی نظیر موبایل و.. استقبال خواهند کرد.
صنایع کوچک و متوسط کره جنوبی می توانند در زمینه تولید چادر مشکی متناسب با فصل با ایران همکاری داشته باشند.
پیش از افتتاح مرکز مبادله فناوری صنایع کوچک ایران و کره 55 مشاور بخش خصوصی برای انجام این تفاهم نامه آموزش دیده اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: