بیست و یک زندانی ایرانی از افغانستان به کشورشان منتقل شدند

تاریخ: 05:43, 29-08-2016.

تهران. دوشنبه، 29 آگوست 2016 میلادی برابر با 8 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرکل دفتر همکاری های بین المللی وزارت دادگستری ایران از انتقال 21 زندانی ایرانی از افغانستان به این کشور خبر داد.
بنا بر این گزارش، محمدعلی مهرانفر در گفتگوی با خبرنگاران افزود: این زندانیان در راستای اجرای موافقت نامه انتقال محکومان دو کشور مصوب سال 91 انجام گرفته است.
وی گفت: با تلاش وزارت دادگستری ، قوه قضائییه، وزارت امورخارجه و سایر نهادهای ذیربط ایران این زندانیان امروز( روز گذشته) به کشور منتقل شده اند.
مهرانفر در پاسخ به این سئوال که انتقال زندانیان اتباع افغانی به کشورشان در چه مرحله ای قرار دارد تصریح کرد: در حال حاضر مشغول فراهم کردن مقدمات انتقال برخی از اتباع افغانی محبوس در زندان های کشور به افغانستان هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری نهادهای داخلی و خارجی زمینه انتقال سایر زندانیان ایرانی محبوس در زندان های افغانستان به کشور فراهم شود.
مدیرکل دفتر همکاری های بین المللی وزارت دادگستری ایران تاکید کرد: این اولین بار است که 21 زندانی از اتباع ایرانی با یک پرواز از افغانستان به کشور منتقل می شوند.
محمدعلی مهرانفر پیش از این در گفتگو با خبرنگاران از 50 زندانی ایرانی محبوس در زندان های افغانستان خبر داده بود.
وی همچنین گفت: در حال حاضر 200 زندانی اتباع افغانی در زندان های کشورمان محبوس هستند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: