ایران و کره جنوبی مبادله دلار و یورو را آغاز کردند

تاریخ: 08:27, 29-08-2016.

تهران. دوشنبه، 29 آگوست 2016 میلادی برابر با 8 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، گشایش مبادله دلار و یورو بین ایران و کره جنوبی رسماً آغاز شده که با توجه به حجم مبادلات با خاور دور، اقدامی بسیار مؤثر است.
بنا بر این گزارش، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ظهر روز گذشته در جلسه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی در استانداری خراسان رضوی با اعلام این خبر، اظهار داشت: این امر می‌ تواند در سهولت تبادلات تجاری میان بازرگانان و شرکت های تجاری ایرانی با این کشورها نقش مهمی داشته باشد.
غلامحسین شافعی تصریح کرد: هماهنگی و مقبولیت قابل توجهی در بحث اقتصاد مقاومتی بین مسئولان کشور و بخش خصوصی ایجاد شده است و امیدواریم در روش‌ های رسیدن به اقتصاد مقاومتی به وحدت برسیم.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به آذربایجان گفت: مذاکرات سه جانبه‌ای بین ایران، روسیه و آذربایجان انجام شد که زمینه حضور در پیمان اوراسیا برای استفاده از یک تعرفه مشخص و بالا رفتن حجم مبادلات را فراهم می‌ سازد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در جریان این سفر همچنین توافق‌ نامه‌ ای بین بانک مرکزی ایران و آذربایجان انجام شد که اقدام قابل توجهی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: