روسیه راه آهن شمال ایران را برقی می کنند .

تاریخ: 10:12, 29-08-2016.

تهران. دوشنبه، 29 آگوست 2016 میلادی برابر با 8 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، طرح برقی کردن راه آهن شمال در قالب فاینانس یک میلیارد و 200 میلیون یورویی روسیه اجرایی می شود.
بنا بر این گزارش، مدیرکل راه آهن شمال ایران گفت: طرح برقی کردن راه آهن شمال در قالب فاینانس یک میلیارد و 200 میلیون یورویی روسیه اجرایی می شود.
یوسف گران پاشا با بیان اینکه، برای برقی کردن راه آهن محور شمال و اقدام روس ها، به نوسازی و بازسازی ریل، تونل و مقاوم سازی پل ورسک و برخی پل های ارتباطی ریلی دیگر نیاز است، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح های زیرساختی، 70 تا 80 درصد از توانمندی داخلی بهره گیری و ساخت دیزل مورد نیاز این محور هم در داخل کشور ساخته می شود.
گران پاشا مدت اجرا و تکمیل این طرح را سه سال اعلام کرد و سرعت در انتقال کالا و مسافر و کاهش هزینه را از ویژگی های اجرای این طرح برشمرد.
مدیرکل راه آهن شمال ایران همچنین با اشاره به افزایش 12برابری اعتبار عمرانی راه آهن شمال این کشور گفت: در سه سال گذشته 502 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های عمرانی این محور و ایجاد زیرگذر اختصاص یافت.
به گفته وی اعتبار سرمایه ای راه آهن نیز در این مدت با سه برابر افزایش 63 میلیارد ریال بوده است.
راه آهن شمال ایران به طول حدود 400 کیلومتر ، با 22 ایستگاه، از گرمسار استان سمنان آغاز می شود و با عبور از استان های تهران و مازندران تا شهر گرگان در استان گلستان امتداد می یابد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: