ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:11 | مه05 تهران

ایران به جمع چهار کشور تولید کننده رادیو دارو در جهان پیوست

تاریخ: 03:02, 26-08-2016.

تهران. جمعه، 26 آگوست 2016 میلادی برابر با 5 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، برای نخستین بار در ایران، دو رادیو داروی مبتنی بر گالیوم در بیمارستان رضوی مشهد تولید شد.
بنا بر این گزارش، مدیرعامل بیمارستان رضوی در مراسم رونمایی دو رادیو داروی جدید در آن بیمارستان گفت: رادیو داروهای مبتنی بر گالیوم عمدتاً برای تشخیص و مرحله ‌بندی بیماران مبتلا به سرطان‌های پروستات و سرطان‌های نورواندوکرین که عمدتاً سرطان‌های گوارشی هستند؛ کاربرد دارند.
دکتر قاسم سلطانی افزود: این رادیو داروها با حمایت های آستان قدس رضوی، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت ایران تولید شد و به بهره‌ برداری کلینیکال رسید.
او گفت: تحقیقات برای تولید این رادیو داروها از سال 86 آغاز شده است و برای ساخت آن، بیش از پنج میلیون یورو هزینه شده است.
مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت: با تولید این رادیو داروها در بیمارستان رضوی، ایران به جمع چهار کشور تولید کننده رادیو دارو پیوست.
دکتر سلطانی افزود: بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی در آینده‌ای نزدیک با مساعدت سازمان انرژی اتمی، نوعِ درمانی رادیوداروهای مبتنی بر پایه لوتسیوم را نیز تولید خواهد کرد که امکان درمانی تازه‌ای را برای بیماران سرطانی مبتلا به سرطان‌های نورواندوکرین و پروستات فراهم خواهد کرد.
بیمارستان فوق تخصصی رضوی وابسته به آستان قدس رضوی یکی از مجهزترین بیمارستان های شرق ایران است. این بیمارستان در دو فاز به بهره برداری رسیده است. فاز اول این بیمارستان در سال 84 در زمینی به مساحت 39هکتار با زیربنای حدود 56 هزار مترمربع در 5 طبقه ساخته شده است. فاز اول این بیمارستان شامل کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی و اورژانس است.
فاز دوم بیمارستان نیز در سال 92 با چهل هزار متر مربع زیربنا مجهز به اتاق های عمل پیشرفته، اتاق های بستری و بخش وی آی پی  به بهره برداری رسیده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: